Josep Maria Bartomeu fa entrega de la samarreta del Barça al Papa Francesc / FOTO: GERMÁN PARGA - FCB

Una delegació del Club encapçalada pel president Josep Maria Bartomeu ha visitat aquest dijous la Ciutat del Vaticà amb l’objectiu de signar un acord entre la Fundació FC Barcelona i l’entitat social Scholas Occurrentes per tal de dur a terme accions educatives conjuntes de foment de valors. La comitiva del FC Barcelona l’han completat el vicepresident Jordi Cardoner, els vicepresidents de la Fundació, Ramon Pont i Ramon Cierco, i el directiu Pau Vilanova.

Primera entitat esportiva al món que signa amb Scholas

Primerament, cap a la una del migdia, els representants del Club han participat en un dels actes del IV Congrés de Scholas Occurrentes a la sala Pau VI del Vaticà. Allà el president Bartomeu, juntament amb altres organitzacions internacionals, ha signat el conveni de col·laboració amb aquesta entitat social vaticana. Posteriorment el Papa Francesc s’ha incorporat a la trobada per dedicar unes paraules d’agraïment a cadascuna de les entitats signants i per dur a terme un ‘hang out’ amb diversos infants d’arreu del món que participen en el projecte de Scholas. El missatge de Francesc s’ha centrat en l’educació com a eina clau per apropar els pobles i construir la pau.

Després d’aquesta primera part, i ja de manera més distesa, Josep Maria Bartomeu ha fet entrega al pontífex d’una samarreta del FC Barcelona amb el seu nom i la signatura dels jugadors del primer equip. La resta de membres de la delegació també han pogut saludar personalment el Papa Francesc i li han agraït la seva implicació en el vessant social de l’esport. Durant la trobada s’ha destacat el fet que el Barça és la primera entitat esportiva mundial que signa un acord global amb Scholas Occurrentes, un projecte personal del Papa Francesc que va impulsar durant l’etapa en què va ser arquebisbe de Buenos Aires.

Aprofitant la signatura d’aquesta aliança, el FC Barcelona ha produït un vídeo de presentació de l’acord en què han participat Mascherano, Suárez i Bartra i que posa de manifest el treball en valors que es duu a terme amb els projectes de la Fundació FCB.

Entesa pel foment de l’educació en valors

Gràcies a aquest acord la Fundació treballarà amb Scholas Occurrentes per fomentar l’educació en valors a través de diverses accions. D’una banda, la Fundació posarà a l’abast de la xarxa de centres educatius que formen aquesta entitat diversos materials pedagògics basats en l’esport i el FC Barcelona. A més, es treballarà en la creació d’una versió ‘on-line’ del projecte ‘FutbolNet’ i en la implementació d’edicions presencials d’aquest programa de transmissió de conductes positives a Moçambic i l’Argentina.

El projecte de foment de valors ‘Barçakids’ també tindrà protagonisme, ja que, gràcies a aquesta entesa, el seu web (www.fcbkids.cat) i els materials didàctics que incorpora es traduiran al castellà i a l’anglès perquè infants i educadors d’arreu del món puguin treballar amb ells.

Un projecte amb què ja han col·laborat Messi i Mascherano

L’entitat Scholas Occurrentes és una xarxa mundial de centres educatius impulsada pel Papa Francesc que té com a objectiu la integració de les comunitats educatives d’arreu del món, fent especial incidència en aquelles que tenen menys recursos. A través de la tecnologia, el projecte vol crear una aula global per tal de fomentar la transmissió del coneixement entre els països donant un paper protagonista a l’art i a l’esport per tal que esdevinguin catalitzadors de la cohesió social i la pau.

La iniciativa, que encara no compta ni amb dos anys de vida, ja ha impulsat diverses accions de ressò mundial en què han participat els jugadors argentins del primer equip del FC Barcelona. De fet, les primeres escoles a sumar-se al projecte ho van fer a l’agost del 2013 en un acte al Vaticà en què va col·laborar Leo Messi. I al mes de setembre passat Scholas Occurentes va celebrar un partit per la pau a l’Estadi Olímpic de Roma en què va jugar Javier Marcherano, entre altres figures del futbol internacional.

En l’actualitat el projecte ja connecta més de 400.000 escoles d’una seixantena de països.

Declaracions de Josep Maria Bartomeu:

“Hem trobat un Papa molt receptiu, és una gran persona, molt propera, i que fa servir el llenguatge que tots utilitzem. A més, és un Papa que viu al món real i que coneix els problemes dels joves".

"Aquest projecte pretén que els joves tinguin un futur millor i estem orgullosos d’haver estat escollits per participar-hi. Ser el primer club esportiu a sumar-nos-hi ens enorgulleix molt i diu molt dels valors del FC Barcelona i del que representa el Club al món”.

Per a més informació: http://www.scholasoccurrentes.org/

El FC Barcelona, recibido en el Vaticano por el... por fcbarcelona