El president Josep Maria Bartomeu, amb el director mundial de Scholas, José María del Corral i els vicepresidents de la Fundació Ramon Pont i Ramon Cierco / GERMÁN PARGA - FCB

Bartomeu i Del Corral plantant l’olivera de la pau beneïda pel Papa Francesc / GERMÁN PARGA - FCB

Aquest dimecres a la tarda s’ha celebrat un acte senzill i simbòlic a la Masia del Camp Nou, la plantació d’una olivera de la pau beneïda pel Papa Francesc, en el marc de la recent signatura del conveni subscrit entre la Fundació del FC Barcelona i Scholas, una xarxa d’escoles interreligioses impulsada pel pontífex. L’acte de la plantació ha estat encapçalat pel president del FC Barcelona i de la Fundació, Josep Maria Bartomeu, i pel director mundial d’aquesta entitat, i en què també han participat els vicepresidents de la Fundació, Ramon Pont i Ramon Cierco.

La plantació de l’olivera de la pau és un ritual que forma part de les activitats que realitza Scholas a través d’esdeveniments esportius i artístics per donar a conèixer els valors de la cultura del retrobament i plantar la pau al món.

La primera olivera beneïda pel Papa Francesc va ser plantada per les seleccions de l’Argentina i Itàlia l’agost del 2013 a l’Estadi Olímpic de Roma. El dia abans d’aquest partit amistós el pontífex va rebre en audiència les dues seleccions i els capitans respectius, Leo Messi i Gianluigi Buffon, van rebre l'olivera del pontífex. El Papa Francesc va encomanar a Scholas la tasca de plantar simbòlicament l’olivera de la pau i replicar aquesta acció per tot el món. Posteriorment es van plantar oliveres de la pau en els partits de les eliminatòries del Mundial del Brasil 2014; en partits de la Primera Divisió argentina, com el clàssic Boca-River; al Paraguai, Xile, a la final de l’Abierto de Polo de Palermo, a la final de la Champion Trophy d’hoquei, en partits de tennis, rugbi, etc.

Una aliança per impulsar l’educació

El president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, va signar el 5 de febrer un acord de col·laboració entre la Fundació i Scholas, la xarxa mundial de centres educatius impulsada pel Papa Francesc que té com a objectiu la integració de les comunitats educatives d’arreu del món fent una incidència especial en aquelles que tenen menys recursos.

La Fundació del FC Barcelona i Scholas treballaran conjuntament per fomentar l’educació en valors a través de diverses accions, entre les quals la creació d’una versió ‘on-line’ del projecte ‘FutbolNet’ i la implementació d’edicions presencials d’aquest programa de transmissió de valors a través del futbol a Moçambic i l’Argentina.

El conveni de col·laboració s’ha ampliat ara amb la inserció del logotip a la samarreta de bàsquet durant la Copa del Rei que se celebrarà el proper cap de setmana a Gran Canària, segons va acordar la Junta Directiva en la reunió de dilluns passat.

En un any Scholas ha incorporat més de 400.000 escoles de tot el món, ha plantat més de dos milions d’oliveres per la pau, ha connectat aules i escoles pels cinc continents, ha reconstruït escoles precàries i ha creat programes i continguts digitals per la cultura del retrobament i la pau. A més, està desenvolupant la primera aula mundial per a la integració, juntament amb les principals empreses tecnològiques del món, i el Papa Francesc va inaugurar el 5 de febrer una nova seu de Scholas a Moçambic i va llançar Scholas Labs.

Declaracions de Josep Maria Bartomeu, president del FC Barcelona i la Fundació:

“L’educació, com l’esport, és una valuosa eina per transmetre valors i principis entre els infants i els joves i per això apreciem molt la tasca que fa Scholas i volem formar part d’aquest projecte. Gràcies a l’educació contribuïm a millorar el respecte i la tolerància, a fomentar la pau, i tot el que pugui aportar el Barça serà poc. Volem impulsar el projecte Scholas, que sigui conegut a tot arreu, i per això hem decidit que el nostre equip de bàsquet llueixi el logotip en una competició tan atractiva com la Copa del Rei”.

Declaracions de José María del Corral, director mundial de Scholas:

“Scholas treballa per la integració dels nens i els joves del món a través de l’esport, l’art i la teconologia. Per això comptar amb la col·laboració del Barça és fonamental per a la missió de Scholas al món i convida altres clubs a sumar-se al rescat al qual el Papa ens convoca”.

El FC Barcelona i Scholas planten l’olivera de... por fcbarcelona