Neymar i Farnworth encaixen la mà a un dels camps de la ciutat esportiva

Neymar i Farnworth durant la trobada a la Ciutat Esportiva. MIGUEL RUIZ / FCB

John Farnworth té 28 anys i és campió del món de futbol ‘freestyle’, una disciplina en què els esportistes realitzen trucs amb la pilota utilitzant diverses parts del cos. Aquest jove britànic ha estat implicat amb la Fundació FC Barcelona a través de la campanya ‘1in11’, on va participar en un vídeo promocional en què va demostrar la seva màgia amb la pilota davant de les obres d’art subhastades en el projecte. Com a agraïment a aquesta col·laboració, abans d’acabar la temporada esportiva del primer equip, en John va ser convidat a conèixer el Club i el seu ídol, Neymar.

Exhibició al Camp Nou i a la Ciutat Esportiva

La primera parada del seu viatge va ser el Camp Nou Experience, on va desplegar les seves habilitats amb la pilota davant de les copes de la Champions, a l’espai Messi i a la graderia del Camp Nou, mentre els turistes l’observaven atònits. Farnworth també va tenir l’oportunitat d’assistir a un entrenament del primer equip i va conèixer Neymar, a qui va dedicar una petita exhibició en què va barrejar les seves habilitats amb la pilota i la màgia. El brasiler va quedar sorprès en veure el seu xou, especialment quan Farnworth es va canviar en un tres i no res la seva samarreta per lluir-ne una del Barça amb el nom de Neymar a l’esquena.

“Neymar aporta màgia i brillantor al joc”

Com és evident, Farnworth és un boig del futbol i reconeix que “des de petit” li agrada el Barça. “El meu pare em va portar una vegada al Camp Nou”, recorda. El britànic reconeix que “el Barça és un dels Clubs més grans del món” i, en l’actualitat, el seu jugador preferit és Neymar perquè “aporta màgia i brillantor al joc i també és molt bo amb el ‘freestyle’”.

Durant la seva visita a Barcelona, Farnworth també va recordar la seva implicació amb el projecte ‘1in11’ de la Fundació pel qual va protagonitzar un vídeo a la seu londinenca de Sotheby’s. “Estar involucrat en el projecte ‘1in11’ va ser molt especial. Oferir les meves habilitats a una iniciativa tan global amb una finalitat tan positiva com la de recaptar diners per a una causa social, va ser fantàstic”, va recordar.

El campió del món de Freestyle John Farnworth... por fcbarcelona

L’home dels rècords

En John ha guanyat diversos títols de les competicions europees i mundials de futbol freestyle i en l’actualitat ostenta 5 rècords Guinness, entre aquests haver fet 133 tocs de pilota amb el taló en un minut. Les seves exhibicions l’han dut per més de 30 països, ha actuat a les finals del Mundial i de la Champions i ha pujat als escenaris del West End londinenc i de Broadway a Nova York. El 2011 va fer tot el recorregut de la Marató de Londres fent tocs de pilota (més de 42 quilòmetres).