Una quinzena de pacients de l’Hospital de Neurorehabilitació Institut Guttmann, al Camp Nou / MIGUEL RUIZ-FCB

El partit de Lliga contra l’Almeria ha sigut també el partit dedicat al projecte solidari del periodisme esportiu, una iniciativa impulsada ara fa deu anys per un grup de periodistes esportius catalans i que consisteix en la publicació dels llibres ‘Relats solidaris de l’esport’ que han apadrinat jugadors o entrenadors del FC Barcelona amb l’objectiu de recaptar fons a favor d’una entitat beneficiària. Gerard Piqué ha estat el padrí de l’última edició del llibre, que ha recaptat més de 50.000 euros i que aniran destinats a l’Hospital de Neurorehabilitació Institut Guttmann, on treballa la seva mare, la doctora Montserrat Bernabeu.

Des d’aquesta última edició, la Fundació del FC Barcelona s’ha sumat a aquesta iniciativa per ajudar a promocionar el projecte. Durant el partit d’aquest dimecres s’han desplegat un seguit d’accions per difondre aquesta iniciativa. El president Josep Maria Bartomeu ha rebut a la llotja, abans del partit, a una representació de l’entitat beneficiària, impulsors i patrocinadors del projecte. El director de l’Institut Guttmann, Josep María Ramírez, ha fet entrega al president del FC Barcelona d’un exemplar del llibre amb una dedicatòria de Gerard Piqué agraint la implicació del Club en aquesta iniciativa.

Fotografia dels nens pacients de la Guttmann amb l’equip

A més, un grup de 15 pacients de l’Hospitat de Neurorehabilitació Institut Guttmann ha pogut fer-se la fotografía amb els jugadors del Barça. Abans del partit, també s’ha projectat un vídeo pels marcadors de l’Estadi en què es resumeix la trajectòria d’aquests deu projectes que han tingut com a padrins a Samuel Eto'o, Carles Puyol i Ivan de la Peña, Frank Rijkaard, Leo Messi, Xavi, Pep Guardiola, Andrés Iniesta, David Villa, Éric Abidal i Gerard Piqué.

Aquest dijous, presentació del XI Projecte amb Mascherano de padrí

Un cop tancat el desè projecte apadrinat per Piqué, aquest dijous es farà la presentació de l’onzena edició del llibre ‘Relats Solidaris de l’Esport’, que tindrà com a padrí i protagonista de la portada a Javier Mascherano, i com a entitat beneficiària a l’Associació Catalana de la Síndrome de Rett.