Gerard Piqué amb un gran xec a les mans on hi posa l'import de la recaptació.

Promotors i patrocinadors del projecte, amb el padrí, Gerard Piqué, i la doctora Montserrat Bernabeu (dreta). FOTO: GERMÁN PARGA / FCB

El X Projecte Solidari del periodisme esportiu ha fet aquest dimecres el tancament del llibre ‘Relats Solidaris de l’Esport’ que ha apadrinat el jugador del Barça Gerard Piqué i que compta des d’aquesta temporada amb la col·laboració de la Fundació del FC Barcelona. L’entitat beneficiària d’aquesta iniciativa, l’Hospital de Neurorehabilitació Institut Guttman, ha rebut els 50.710 euros s’han aconseguit gràcies a la venda del llibre i a l’aportació dels patrocinadors. Monserrat Bernabeu, doctora responsable de la unitat de danys cerebrals i mare de Gerard Piqué, ha estat l’encarregada de recollir el xec amb els fons recollits per a aquest projecte solidari.

La Fundació del FC Barcelona es va sumar fa uns mesos per primera vegada a aquesta iniciativa declarant un partit de Lliga com el ‘Partit del llibre solidari’ per promocionar aquest projecte, i aquest partit serà el que es disputarà al Camp Nou el dimecres 8 d’abril a les 20.00 hores. Una representació de pacients de l’Institut Guttmann podran fer-se la fotografia amb els jugadors blaugrana i abans del partit es farà l’acte del lliurament del llibre apadrinat per Piqué al president Josep Maria Bartomeu a la Llotja, on també hi seran presents representants de l’Hospital de Neurorehabilitació i del projecte. En el videomarcador també es podrà veure un vídeo que recordarà els deu anys del Projecte Solidari del periodisme esportiu.

Gerard Piqué, padrí de "Relats Solidaris de l... por fcbarcelona

Companys de viatge del Barça

El Projecte Solidari del Periodisme Esportiu va néixer fa deu anys gràcies a un grup de periodistes esportius catalans que van sentir la inquietud d’ajudar les persones, especialment els nens i els adolescents, que necessiten recursos i atenció i que pateixen malalties sovint poc conegudes. Així es van succeir els llibres ‘Relats Solidaris de l’Esport’, que han comptat cada any amb companys de viatge en forma de padrins, sempre relacionats amb el primer equip del Barça. El 2005 va ser Samuel Etoo qui va apadrinar el primer llibre en benefici de la Fundació Campaner, que lluita contra la malaltia del noma, i els van seguir Carles Puyol i Iván de la Peña (Departament de Cirurgia i Oncologia Pediàtrica de la Vall d’Hebron), Frank Rijkaard (Casal dels Infants del Raval), Leo Messi (Associació Catalana Síndrome X Fràgil), Andrés Iniesta (Asociación Sanfilippo), David Villa (Hospital Sant Joan de Déu), Éric Abidal (Associació Catalana de Fibrosi Quística) i Gerard Piqué (Institut Guttmann).

Declaracions de Gerard Piqué:

“És un orgull estar aquí i un honor formar part d’una iniciativa que ja té deu anys. Els més de 500.000 euros que s’han recaptat durant aquest temps ho diuen tot. El meu agraiment a tots els que han comprat el llibre. És molt interessant perquè explica l’esport des d’un altre punt de vista. Els diners recaptats ajudaran la Guttmann en projectes futurs. L’hospital el conec molt bé gràcies a la meva mare, l’he visitat moltes vegades i la feina que fan és impagable. Convidaria tothom que hi anés, és una experiencia única, i veurien com ajuden aquests malalts a tornar a néixer, a tenir una vida nova i a ser independents”.

Declaracions de Montserrat Bernabeu:

“Vull felicitar tots els periodistes per aquesta iniciativa i agrair al Gerard el seu esforç i sensibilitat, ell sap la feina que fem. El nostre hospital va néixer del no res i ara complim 50 anys. Tenim 150 llits i hem complert 20.000 històries mèdiques, 20.000 persones a les quals hem ofert una millor qualitat de vida. Aquests fons ens ajudaran a tirar endavant i a seguir fent feina per millorar l’atenció a aquestes persones”.