Composició gràfica amb iniesta i els participants en el vídeo on es llegeix Juguem en equip, celebrem el respecte

Imatge gràfica de la iniciativa 'El Barça contra l'homofòbia'.

El FC Barcelona, a través de la seva Fundació, s’adhereix per primer cop a la celebració del Dia Internacional contra l’Homofòbia i la Transfòbia, que se celebrarà el proper diumenge 17 de maig amb la signatura d’un compromís públic que posiciona el Club a favor de la diversitat i el respecte cap a l’orientació sexual en el món de l’esport i a lluitar contra l’homofòbia.

Aquest compromís serà signat pel vicepresident social Jordi Cardoner en el transcurs d’un acte que se celebrarà demà dijous a les 19 hores a la Sala París i que serà inaugurat per l’honorable conseller de la Generalitat, Santi Vila.

L’esdeveniment, presentat per Manel Fuentes, comptarà també amb la presència de Ramon Pont, vicepresident de la Fundació FC Barcelona, i inclou una taula rodona que sota el títol ‘El Barça contra l’homofòbia’ reunirà Miguel Ángel Aguilar García, fiscal coordinador del Servei d’Odi i Discriminació de la Fiscalia Provincial de Barcelona; Albert Oliva, inspector dels Mossos d’Esquadra; el president de Panteres Grogues, Jacques Schoofs, i el vicepresident Jordi Cardoner, que clourà l’acte.

Vídeo ‘Juguem en equip, celebrem el respecte’

La signatura d’aquest manifest és una conseqüència del compromís amb la societat que sempre ha caracteritzat al FC Barcelona des de la seva fundació, i a la defensa de valors com el respecte i la tolerància, que formen part de la seva cultura i idiosincràsia com a Club, i que canalitza a través de la seva Fundació.

En el manifest, el FC Barcelona es compromet, entre altres accions, a donar suport a la inclusió a la Llei 19/2007, de l’11 de juliol, contra la violència, el racisme, la xenofòbia i la intolerància a l’esport, la lluita contra l’homofòbia i la discriminació de qualsevol índole en l’àmbit esportiu. També a promoure la diversitat i assegurar la difusió de missatges positius sobre la tolerància, el respecte i la dignitat, incloent-hi l’orientació sexual.

En aquest sentit, el Club ha creat una campanya de sensibilització sota el lema ‘Juguem en equip, celebrem el respecte’, que inclou un vídeo en què es defensa la lluita contra l’homofòbia a través de la diversitat i la narració coral d’una jugada de gol protagonitzada per Andrés Iniesta. El jugador manxec és un dels esportistes del Club que participa en l’espot, juntament amb Dani Alves i Víctor Tomàs, capità del primer equip de l’handbol, en representació de les seccions. També, hi col·laboren personalitats públiques com Bernat Soler, Elisenda Roca, Toni Cruanyes, el Mag Lari, Manel Fuentes i Sor Lucía Caram.

El FC Barcelona contra l'homofòbia: celebrem el... por