Nacho amb Creus i Bladé amb una samarreta amb el número 40, a la sala de premsa del Palau.

Nacho amb Creus i Bladé, a la sala de premsa del Palau. FOTO: GERMÁN PARGA / FCB

Nacho amb una samarreta del barça i els braços en creu als Serveis Mèdics de la Ciutat Esportiva.

Nacho als Serveis Mèdics de la Ciutat Esportiva. FOTO: GERMÁN PARGA / FCB

Aquest dimecres la Fundació FC Barcelona i el Barça de bàsquet han fet un dels fitxatges més especials dels últims temps. El primer equip d’aquesta secció ha presentat en roda de premsa el Nacho Muñoz, un nen de 5 anys que té la malaltia de Dent, una patologia minoritària de la qual hi ha detectats 40 casos a l’estat espanyol.

En Nacho, de 5 anys, ha estat acompanyat per la seva família i, via Skype, pel seu ‘representant’, l’actor Santi Millán, que d’una manera altruista els ajuda a difondre la seva causa. Per part del Club han assistit a aquesta roda de premsa, Joan Creus, secretari tècnic del Barça de bàsquet i Joan Bladé, directiu de la secció.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és sensibilitzar els aficionats sobre aquesta malaltia, fer veure la importància que té la investigació per trobar-ne una cura i servir d’altaveu de l’associació ASDENT (www.asdent.es), entitat impulsada per l’Eva Giménez, mare del Nacho, i la seva família.

Fundació: Nacho fitxatge del FCB Basket / Nacho... por fcbarcelona

Donació dels jugadors: 50 euros per cada assistència

Més enllà d’aquesta presentació, l’equip de bàsquet i la Fundació, amb la col·laboració de la Fundación Tomando Conciencia, prepararan diverses accions de visibilitat al voltant del Nacho i la seva malaltia. La primera, la del ‘debut’, serà per al partit FCB – Río Natura Monbús, del dia 30 d’abril al Palau Blaugrana.

Per ajudar a finançar la recerca científica, els jugadors de la plantilla de bàsquet han pres una decisió que els honora. Donaran 50 euros per cada assistència que ofereixin en els quatre últims partits de la fase regular de la Lliga Endesa que es disputaran al Palau:

- Jornada 29: FCB - Río Natura Monbús

- Jornada 31: FCB - Tuenti Móvil Estudiantes

- Jornada 32: FCB - Bilbao Basket

- Jornada 34: FCB - Morabanc Andorra

Aquesta donació anirà al compte de l’entitat ASDENT i servirà per seguir investigant una cura per a aquesta patologia.

Durant la presentació s’ha fet públic un vídeo del Nacho en què, com si fos un jugador de bàsquet i amb la complicitat dels metges del FC Barcelona, passa unes proves físiques als Serveis Mèdics de la Ciutat Esportiva.

Nacho, el nou fitxatge del Barça de bàsquet por Què és la malaltia de Dent?

És una malaltia genètica lligada al cromosoma X, molt rara. Afecta exclusivament el ronyó, produint pèrdues de substàncies com proteïnes, calci, fòsfor, glucosa i pot arribar a danyar fins a la fallada renal crònica.

És una de les 7.000 malalties rares que es coneixen i a l’estat espanyol hi ha detectats 40 casos. El Nacho és un d’ells. Va ser descrita per primera vegada pels doctors Dent i Friedman l’any 1964 i actualment no existeix un tractament definitiu ni cap règim formalment acceptat per pal·liar-la.

Més informació a: www.asdent.es

“Estem molt contents d’aquest fitxatge, creiem que ens pot aportar molt. I és una mostra més que el Barça és ‘més que un club’ i que la Fundació FC Barcelona és a prop dels que més ho necessiten. A més, estem molt orgullosos de lluir el logotip d’aquesta entitat a la nostra samarreta, ens dóna força”, ha assegurat Joan Bladé, directiu de la secció de bàsquet.

Per la seva banda, Santi Millán ha reconegut que “el Nacho té els valors que té el Barça: com la capacitat de superació i el fet que no dóna mai cap partit per perdut. I ell està jugant el partit de la seva vida i estic convençut que amb l’ajuda del Barça i de tots el guanyarà”.