Deco ha participat en l'acte de 'FutbolNet' amb la Fundació FC Barcelona / MIGUEL RUIZ - FCB

L’exjugador del primer equip Anderson Luís de Souza ‘Deco’ ha fet una visita aquests dilluns al grup de beneficiaris que participen en el projecte ‘FutbolNet’ a l’IES Flos i Calcat de Barcelona, al districte de Nou Barris. El brasiler ha vingut a Barcelona de la mà de l’empresa Gillette, de la qual n’és imatge per al Brasil. Una corporació que també s’ha sumat a aquesta iniciativa de la Fundació FCB, en aquest cas a terres brasileres, per col·laborar en l’aplicació de ‘FutbolNet’ a la localitat de Taquaritinga, conjuntament amb la Fundació Edmílson.

L’equip educatiu del projecte ha explicat a Deco els detalls de la metodologia pedagògica en què es fonamenta el projecte, els valors que s’hi treballen (respecte, esforç, treball en equip, humilitat i ambició) i la gran implicació dels joves participants. Tot seguit l’exblaugrana ha participat en una de les activitats esportives de la sessió i posteriorment ha dirigit unes paraules als joves sobre la seva experiència als terrenys de joc i sobre la importància que té el ‘fair play’ tant dins com fora del camp.

‘FutbolNet’ és un programa educatiu que pretén educar els infants i els joves a través del foment dels valors positius que es deriven de la pràctica esportiva. El projecte fa incidència en cinc valors, marcats com a essencials per al desenvolupament personal, que es debaten abans, durant i després del joc. En l’actualitat el projecte s’aplica a infants i joves a Catalunya i a més de 40 països d’arreu del món i arriba a gairebé 130.000 beneficiaris.

A continuació, les declaracions de Deco durant l'acte:

“M’ha agradat molt el projecte ‘FutbolNet’. Totes les iniciatives que siguin per ajudar els infants m’interessen molt. Em sembla una tasca fantàstica que la Fundació FC Barcelona impulsi aquest projecte i que l’empresa Gillette li doni suport. És molt important treballar els valors amb els joves, i fer-ho a través del futbol és una bona idea. Ells s’ho passen bé i, a més, aprenen.”

Deco visita 'FutbolNet' por fcbarcelona