Els representants de l'Unicef, del FC Barcelona i de ROTA, sobre la gespa del Camp Nou / VÍCTOR SALGADO - FCB

Josep Maria Bartomeu i Ramon Pont, durant la reunió amb Gérard Bocquenet i Essa Al-Mannai / VÍCTOR SALGADO - FCB

Representants de les tres entitats impulsores de la campanya ‘1in11’ (Fundació FCB, Unicef i Reach Out To Asia) han mantingut aquest dimecres una reunió de treball per avaluar la primera fase d’aquest projecte, després de la subhasta a la seu londinenca de Sotheby’s el 12 de febrer passat.

La trobada ha tingut lloc aquest matí al Camp Nou i ha estat liderada pel president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, i per Ramon Pont, vicepresident primer de la Fundació FC Barcelona. Per part de l’Unicef, entre altres executius, han assistit Gérard Bocquenet, director de captació de fons privats i aliances de l’Unicef, i l’equip de ROTA, que ha estat encapçalat per Essa Al-Mannai, director executiu d’aquesta entitat.

Treballs a tres països: Bangla Desh, Indonèsia i el Nepal

Durant la reunió les tres parts han destacat l’èxit de la subhasta, en què es van recaptar més de 3 milions d’euros que serviran per impulsar projectes de foment de l’educació a Bangla Desh, Indonèsia i el Nepal. A més, s’ha dibuixat el full de ruta de la nova etapa d’aquesta aliança basat en la finalització dels projectes que s’executaran sobre el terreny en aquests tres països.

En tots tres territoris la clau serà la utilització de l’esport com a eina educativa, en què el projecte ‘FutbolNet’ de la Fundació FC Barcelona tindrà un paper protagonista.

A Indonèsia, la campanya donarà suport a escoles en sis districtes per fer accessible l’educació entre nens amb discapacitats. Al Nepal, l’Unicef ha treballat amb el govern local per identificar 10 districtes prioritaris que oferiran programes esportius per a joves fins a l'escola secundària, orientats especialment a superar les barreres socials per a infants amb discapacitats i incloure'ls a l'escola. A Bangla Desh, el focus de la campanya se centrarà a arribar als nens que no estan escolaritzats.

El projecte ha comptat amb la participació de Leo Messi i de Serena Williams, que han cedit la seva imatge per donar difusió a aquesta iniciativa.

El perquè de ‘1in11’

A tot el món estan sense escolaritzar 1 de cada 11 nens en edat de rebre ensenyament primari, és a dir, 58 milions dels 650 milions d’infants que hi ha al món. La majoria d’ells consten entre els més desafavorits i vulnerables: nens que viuen en zones en conflicte, nens amb pobresa extrema, nens amb discapacitats i nens de comunitats indígenes. Aquest projecte, impulsat per la Fundació FCB, l’Unicef i ROTA, neix amb l’objectiu d’aportar el seu granet de sorra per revertir aquesta situació.

A més, en moltes escoles la programació esportiva no existeix, tot i que els estudis han mostrat que incloure els esports en els plans educatius pot propiciar que els infants assisteixin i continuïn a l'escola, i, alhora, els condueix a millorar la seva salut física i els ajuda a millorar les seves qualificacions.

El Barça reforça el vincle amb Unicef por fcbarcelona