Josep Maria Bartomeu, Johan Cruyff i Jaume Giró, rodejats de nens / GERMÁN PARGA-FCB

El president del FC Barcelona i de la seva Fundació, Josep Maria Bartomeu, el director general de la Fundació Bancària “la Caixa”, Jaume Giró, i el fundador de la Fundació Cruyff, Johan Cruyff, han presentat aquest dilluns el projecte ‘Pati 14’ per a la millora de patis d’escoles catalanes amb l’objectiu de fomentar l’activitat física i la pràctica de l’esport. L’acte de presentació s’ha dut a terme al CEIP Seat de Barcelona, un dels 10 centres catalans on es desenvolupa la iniciativa, que s’emmarca en el projecte ‘Pati 14’ de la Fundació Cruyff.

Les tres fundacions sumaran esforços en un projecte en què conflueix un dels objectius estratègics que tenen en comú: el foment de l’esport i els seus valors entre nens i joves, posant especial èmfasi en la infància i l’adolescència en risc o situació d’exclusió.

‘Pati 14’ se centra en la millora de l’espai esportiu de l’escola a través de pintures i dibuixos, així com el material esportiu addicional, que permetin fomentar l’activitat física, prevenint el sedentarisme i l’obesitat infantil. La porteria de paret, el cercle de creativitat i la pista d’atletisme són algunes de les opcions que s’ofereixen als centres educatius.

A més del centre CEIP Seat de Barcelona, el projecte es desenvoluparà en altres escoles de Badalona, Manresa, Girona, Banyoles, Lleida, Mollerussa, Tarragona, Reus i Amposta.

Declaracions de Josep Maria Bartomeu:

"El projecte ‘Pati 14’ s’emmarca dins dels projectes de la Fundació FCB basats en l’esport i els joves. Amb aquesta col·laboració ajudarem que molts nens creixin millor perquè l’esport vol dir per ells creixement intel·lectual però també disciplina, rigor i companyonia. Això és un inici i continuarem treballant plegats en endavant. Seguirem fent projectes comuns pel futur del país”.

Declaracions de Johan Cruyff:

"Aquest és el pati 132 que hem ajudat a rehabilitar. És molt important treballar amb infants d’entre 6 i 15 anys perquè és l’etapa en què ells estan creixent intel·lectualment. El pati és on els nens fan avui dia esport, és un punt de trobada per a ells, i aquest projecte ajuda a millorar el comportament dels infants”.

Declaracions de Jaume Giró:

“La Fundació del FC Barcelona i la Fundació Johan Cruyff són els millors socis per a un projecte com aquest perquè compartim missió i visió, que és millorar l’educació utilitzant l’esport i els valors”.

Projecte 'Pati 14': Aliança amb la Fundació... por fcbarcelona