Amb una samarreta a les mans on hi posa VHIO. D’esquerra a dreta, Ramon Pont, Josep Tabernero, Josep Maria Bartomeu i Andrés de Kelety

D’esquerra a dreta, Ramon Pont, Josep Tabernero, Josep Maria Bartomeu i Andrés de Kelety. FOTO: MARTA BECERRA / FCB

La Fundació FC Barcelona i el Vall d’Hebron Institut d’Oncologia han signat un acord de col·laboració amb l’objectiu de promoure la sensibilització en relació amb el càncer i posar de relleu la importància que la recerca té en la millora de la qualitat de vida de les persones afectades per la malaltia i els seus familiars.

L’entesa es va signar aquest dissabte dia 1 de novembre a la llotja presidencial del Camp Nou, en presència de Josep Maria Bartomeu, president del FC Barcelona, i del Dr. Josep Tabernero, director del Vall d’Hebron Institut d’Oncologia. Els van acompanyar Ramon Pont, vicepresident primer de la Fundació FC Barcelona i Andrés de Kelety, gerent de Vall d’Hebron Institut d’Oncologia.

“Sumar esforços en la lluita contra el càncer és un dels reptes més grans que podem assumir com a entitat compromesa amb la nostra societat. I fer-ho de la mà del Vall d’Hebron Institut d'Oncologia és un autèntic privilegi. Ens sentim molt orgullosos de sumar-nos a aquesta gran família de professionals de la medicina que dediquen el seu temps i els seus esforços a millorar la vida de les persones, i ho fan aconseguint uns resultats realment esperançadors”, va assegurar Bartomeu.

"Estem realment honrats de poder unir forces de forma oficial amb el FC Barcelona. La prevenció del càncer pot i ha de començar a una edat primerenca, de manera que les noves generacions estiguin plenament informades sobre els hàbits i estils de vida més adequats, com l'exercici regular i una dieta saludable. Sens dubte, la col·laboració del FC Barcelona i el Vall Hebron Institut d'Oncologia impulsarà un progrés essencial cap a una consciència més gran sobre el càncer i la millor manera de prevenir-lo”, va concloure Tabernero.

Implicació constant del Barça amb la causa

Aquest acord referma el compromís que el FC Barcelona té per lluitar contra aquesta malaltia. De fet, des de fa anys el Club impulsa diverses activitats en aquesta línia a través de la Fundació. Per exemple, periòdicament mentre dura l’activitat esportiva, la Fundació gestiona visites als entrenaments del primer equip d’infants malalts greus, que en molts dels casos pateixen càncer. D’altra banda, recentment, amb motiu del Dia Internacional del Càncer de Mama, el Grup Edelmira Calvetó també va posar en marxa diverses accions de sensibilització a l’Estadi i el Palau Blaugrana amb l’objectiu de donar ressò a aquesta causa.

Un centre de referència mundial

Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO) és un centre de recerca oncològica d'excel·lència integrat per científics i metges que treballen conjuntament per associar la ciència bàsica amb la investigació clínica. El seu propòsit principal és promoure i desenvolupar l'excel·lència en la recerca relativa a les malalties oncològiques. El VHIO també treballa per augmentar les contribucions al desenvolupament de noves teràpies que millorin el tractament del càncer.

Acord amb el FC Barcelona i el Vall d’Hebron... por fcbarcelona