Nachbar passa una pilota a un dels joves del clínic

Nachbar amb un grup de beneficiaris durant el clínic d’aquest dijous. FOTO: GERMÁN PARGA / FCB

Aquest dijous s’ha celebrat la primera sessió de la temporada del projecte ‘One Team’ de l’Eurolliga, en què, un any més, hi col·labora la Fundació FC Barcelona.

Àlex Abrines i Bostjan Nachbar han ofert un clínic de bàsquet a una trentena d’esportistes de Special Olímpics Catalunya i de la Federació Catalana d’Esports per a Disminuïts Psíquics (ACELL). Per a Abrines ha estat una experència especial i ha assegurat que li agrada “molt” participar en iniciatives com aquesta, ja que intenta ensenyar als joves “tant com sigui possible”.

Amb nois procedents d’Eslovènia

La sessió, que ha tingut lloc al Centre Esportiu Municipal Mundet, ha comptat amb uns convidats especials que han vingut directament des d’Eslovènia per participar en aquest clínic i que en molts dels casos han agafat per primera vegada un avió. Són vuit joves que estan involucrats en diversos projectes socials de la fundació ‘Life is Basketball’, que ha impulsat Nachbar al seu país natal. L’ala-pivot ha assegurat que “és molt important per a aquests nois haver vingut a Barcelona” i s’ha mostrat molt orgullós que el seu projecte social personal, que va iniciar fa cinc anys, hagi pogut traspassar fronteres.

Representant la Fundació ha assistit a la cita la patrona Lola Bou, que ha qualificat la iniciativa de “formidable” i ha recordat que el bàsquet és “un esport excel·lent per transmetre valors”.

‘One Team’ és un projecte social creat per l’Eurolliga que pretén utilitzar la pràctica del bàquest per al foment de la integració social, de l’equitat de gènere i dels valors entre els joves.

Abrines i Nachbar participen en un nou clínic... per fcbarcelona