imatge amb moltes cares dels avatars dels usuaris del web de Barçakids

Avatars dels usuaris dels Wikivalors.

És com una Viquipèdia de valors i ja acumula més de 400 definicions. Un gran diccionari que cada dia va fent-se més gruixut. Quan arriba l’hora dels Wikivalors els educadors del projecte demanen als infants que escullin el seu valor preferit i el defineixin amb les seves pròpies paraules, utilitzant una tauleta tàctil. Una activitat reflexiva que, a més de desenvolupar l’expressió escrita dels infants, els ajuda a interioritzar els conceptes que es treballen durant la sessió. Després, cada definició es publica al web del projecte, amb el nom del seu autor. “Els Wikivalors donen molt de sentit a ‘Barçakids’ ja que els nens i nenes defineixen, sense l’ajuda dels mestres, valors associats al que es treballa durant tot el dia”, recorda Marc Escolar, educador de ‘Barçakids’.

El respecte, el valor amb més èxit

El valor amb més deficinions és el respecte, seguit del treball en equip, la col·laboració i la tolerància. Uns continguts que han generat molt d’interès entre la comunictat educativa. “Els mestres de les escoles s’interessen força per la pàgina web i reconeixen que és una molt bona eina perquè els infants segueixin treballant els valors des de casa”, assegura Francesc Domingo, educador del projecte. Més enllà de les sessions de ‘Barçakids’ a les escoles, els infants poden afegir més definicions de valors des de casa, només cal que es registrin com a usuaris del web.

Recentment l’apartat dels Wikivalors del web ha incorporat novetats. Per exemple, es poden consultar les definicions agrupades per valors o usuaris, es poden compartir a les xarxes socials i es poden marcar com a favorites. Properament també estarà disponible una versió descarregable de les definicions.

Un projecte que entra a l’escola

‘Barçakids’ és un programa de la Fundació FC Barcelona dirigit als nens i nenes de 6 a 12 anys (Educació Primària) per fomentar i consolidar el seu sistema de valors a través dels principis pedagògics de l’esport. ‘Barçakids’ és un projecte gratuït que s’aplica a una quarentena d’escoles dels Països Catalans i està estructurat en unitats didàctiques per treballar diferents valors.