Ramon Pont, dalt d'una tarima explicant el projecte som el que mengem a un auditori

Ramon Pont, durant la seva intervenció al congrès. FOTO: FUNDACIÓ DIETA MEDITERRÀNIA

Ramon Pont recull el premi per a Som el que mengem

Pont, recollint el premi per a 'Som el que mengem'. FOTO: GERMÁN PARGA / FCB

Aquest dijous la Fundació FC Barcelona va presentar la campanya ‘Som el que mengem’ en el marc del X Congrés Internacional Dieta Mediterrània celebrat a la Fira Alimentària de Barcelona. L’edició d’enguany d’aquest congrès està dedicada principalment a difondre els últims estudis que confirmen la Dieta Mediterrània com a font de salut i de prevenció de les principals malalties cròniques com l’obesitat, les patologies cardiovasculars, la diabetis, les malalties neurodegeneratives i el càncer.

La Fundació va participar en la sisena taula rodona d’aquest congrés titulada ‘Campanyes de sensibilització’, compartint sessió amb representants d’altres entitats que també aposten per la divulgació i la sensibilització sobre els bons hàbits alimentaris. Pont va explicar les línies mestres d’aquesta campanya i els motius pels quals la Fundació FC Barcelona ha apostat per la difusió de la dieta sana. “És un honor participar en congressos com aquest, ja que això ens permet fer arribar el nostre projecte a professionals del món de la medicina i posar de manifest la sensibilitat de la Fundació en temes com la salut i la nutrició”, va assegurar Pont després de la seva intervenció.

Durant el congrés, en què han participat eminències del món de la medicina i la nutrició de tot el món, s’han analitzat també les dades de l’esdudi PREDIMED (PREvenció amb Dieta MEDiterrània), que demostren que la Dieta Mediterrània enriquida amb fruits secs i oli d’oliva verge extra redueix en un 30% el risc d’infart de miocardi, d’accident vascular cerebral o de mort per causa cardiovascular.

Premiat per la Fundació Dieta Mediterrània

‘Som el que mengem’ va rebre també aquest dijous el guardó ‘Barcelona Mediterrània’ atorgat per la Fundació Dieta Mediterrània. El jurat del premi va destacar de la campanya la seva “valuosa contribució en la difusió dels beneficis de la Dieta Mediterrània entre els més joves”. Va recollir el guardó Ramon Pont en una gala celebrada a Barcelona aquest dijous al vespre.

‘Som el que mengem’ és un projecte de sensibilització sobre els hàbits alimentaris saludables dirigit als infants i joves. Per tercer any consecutiu la Fundació ha engegat aquesta iniciativa que ofereix tallers presencials d’alimentació saludable i que compta amb un web propi (somelquemegemfcb.cat) amb materials divulgatius sobre la dieta sana. L’edició d’aquesta temporada té com a protagonistes de la campanya gràfica la xef Carme Ruscalleda i els jugadors del primer equip Marc Bartra i Cesc Fàbregas.