Cesc Fàbregas, Carme Ruscalleda i Marc Bartra, protagonistes de la nova campanya de 'Som el que mengem'

Nova campanya de 'Som el que mengem'

Els diversos representants de les entitats col·laboradores en una foto de grup al Mercat de la Concepció.

Foto de familia de les entitats que participen a 'Som el que mengem', al Mercat de la Concepció. FOTO GERMÁN PARGA / FCB

Aquest dilluns el president Sandro Rosell ha presentat la nova etapa de la campanya ‘Som el que mengem’ de la Fundació FC Barcelona, que enceta la seva tercera temporada consecutiva. Aquesta campanya de foment dels hàbits alimentaris saludables entre els joves incorpora com a imatge la reconeguda xef Carme Ruscalleda i els jugadors del primer equip Cesc Fàbregas i Marc Bartra. Tots tres protagonitzen el nou espot de ‘Som el que mengem’, en què conviden els joves a menjar sa sota l’eslògan ‘Cuina bé, menja sa, juga millor!’. En aquesta nova etapa la campanya vol familiaritzar els joves amb la cuina, com a primer pas per seguir una dieta equilibrada.

L’acte s’ha dut a terme al Mercat de la Concepció de Barcelona i el president Rosell ha estat acompanyat de Ramon Pont, vicepresident primer de la Fundació FC Barcelona, la xef Carme Ruscalleda, Josep Maria Pelegrí, conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya, Raimond Blasi, Regidor de Comerç, Consum i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona i president de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona, Elisa Duran, directora general adjunta de la Fundació ‘La Caixa’, a més de representants de les altres entitats col·laboradores en el projecte.

Durant la presentació el president Rosell ha destacat que ‘Som el que mengem’, que ja arriba a la tercera edició, “s’està fent gran”. I ha explicat que “la dieta mediterrània s’aplica a la Masia i és el que mengen les nostres estrelles, això ho expliquem i ho apliquem amb projectes com aquest”. La reconeguda cuinera Carme Ruscalleda ha reconegut que es va iniciar en el món de l’esport “amb una pilota de bàsquet, però ara la pilota la practico a l’olla”. La xef ha elogiat aquesta campanya: “Existeixen infants que no mengen ni fruita ni amanida. Aquesta modernitat mal entesa no es correspon amb el nostre país. És fantàstic que una organització com la Fundació del FC Barcelona prengui consciència d’això”.

Web interactiu

La campanya estrena també un nou web amb videoreceptes i continguts interactius pensats per als infants i joves (www.somelquemengemfcb.cat). Els jugadors del primer equip són els protagonistes d’aquest ‘site’ i de la seva mà es poden consultar materials divulgatius sobre les fruites, les verdures i els llegums. Els usuaris també podran guanyar pòsters i una samarreta signada pel primer equip al concurs ‘El cuiner del Barça’, que premiarà el que més sàpiga sobre la dieta sana. I per fomentar el reforç positiu, els pares podran descarregar-se uns diplomes signats pels jugadors del primer equip en què els cracs felicitaran els més menuts per haver menjat aquells plats saludables que més se’ls resisteixin.

Participació en fires i congressos del sector

En aquesta nova etapa el projecte compta amb la col·laboració del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya. Fruit d’aquesta entesa, ‘Som el que mengem’ participarà en fires i congressos del sector, en la campanya ‘Fruita a les escoles’ i donarà difusió als productes agroalimentaris de Catalunya i a la cuina catalana en general.

També s’incorpora a l’equip de ‘Som el que mengem’ l’Institut de Mercats de Barcelona, a través del qual la campanya donarà suport al programa educatiu per a escoles de primària i secundària ‘Per mantenir l’equilibri menjo de mercat’, impulsat per aquesta entitat.

Tres anys de ‘Som el que mengem’

‘Som el que mengem’ és una campanya impulsada per la Fundació FC Barcelona amb la col·laboració de la Fundació Alicía, la Fundació SHE (Science, Health and Education), l’Obra Social ‘La Caixa’, l’Institut de Mercats de Barcelona, la Fundació Dieta Mediterrània, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona.