Sergi Pàmies ha rebut el X Premi Manuel Vázquez Montalbán de periodisme esportiu / FOTO: VÍCTOR SALGADO - FCB

Aquest dimecres al vespre s’han entregat els guardons corresponents a la desena edició dels Premis Internacionals de Periodisme Vázquez Montalbán. El lliurament ha tingut lloc al Col·legi de Periodistes de Catalunya i ha comptat amb la presència del president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, i el conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Ferran Mascarell, a més de destacades personalitats de l’àmbit esportiu, cultural i social del país. L’acte també ha comptat amb la presència dels directius del FC Barcelona Carles Vilarrubí, Manel Arroyo, Ramon Pont, Ramon Cierco i diversos membres del patronat de la Fundació.

El jurat considera que “al llarg dels anys, i a través de la literatura i el periodisme, Pàmies ha sabut interpretar el llegat de Vázquez Montalbán”, a més de “preservar la seva herència intel·lectual i l’exercici d’un periodisme crític, profund i transversal”.

Pàmies: “Sento admiració i respecte per la figura de Manuel Vázquez Montalbán“

El guardonat ha aprofitat el seu discurs per agrair el premi i lloar la figura de Manuel Vázquez Montalbán. “Rebre el premi m’obliga a ser agraït. La llista de predecessors intimida molt”, ha comentat. A continuació ha destacat l’ombra que va deixar l’homenatjat Vázquez Montalbán amb tota la seva obra. “Sento admiració i respecte per la seva figura, va deixar un buit enorme. Si existeixen models futbolístics innegociables, Montalbán representa un model de raonament també innegociable”.

Finalment, Sergi Pàmies ha recordat els inicis de la seva relació: “Tinc l’honor de ser un dels primers suplents de Vázquez Montalbán. L’objectiu no era marcar els seus gols, sinó intentar no marcar-se’n gaires en pròpia porteria”, ha recordat metafòricament.

Un record especial de Josep Maria Bartomeu

El president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, també ha destacat l’empremta que va deixar Vázquez Montalbán en el món del periodisme i la seva relació històrica amb el Barça. “Som un Club global, segur que estaria orgullós d’una tasca que va començar ell amb la seva difusió de l’essència del Club”, ha comentat. Pel que fa al premi, Bartomeu ha assegurat que “és la desena edició i això vol dir que és un premi que s’està consolidant. Cal felicitar els membres de la Fundació per la tasca que realitzen”.

En tercer lloc, Bartomeu ha fet referència al guanyador de la desena edició del premi, Sergi Pàmies: “És un reconegut culer, i sempre cal llegir-lo perquè és un crític constructiu que ajuda molt. És l’hereu intel·lectual de l’obra de Montalbán”.

La categoria de periodisme esportiu d’aquest premi està convocada per la Fundació FC Barcelona i el Col·legi de Periodistes de Catalunya. El jurat d’aquesta edició ha estat format per Sandro Rosell, Ramon Pont, Ramon Cierco, Carles Vilarrubí, Josep Cortada, Mònica Terribas, Joaquim Maria Puyal, Borja de Riquer, Jordi Basté, Josep Maria Solé i Sabaté, Anton M. Espadaler, Jaume Pujol-Galceran, Ramon Besa, Santiago Segurola i Xavier Folch.

En aquest acte també s’ha guardonat als periodistes Marc Marginedas, Javier Espinosa i Ricardo García Vilanova, segrestats, i sortosament alliberats, a Síria mentre exercien la seva feina. Aquests guardonats pertanyen a la categoria de periodisme generalista, atorgada pel Col·legi de Periodistes de Catalunya, diversos diaris catalans i grups editorials.

Els anteriors guardonats

2004: Patrick Mignon2005: Joaquim Maria Puyal