Quatre nens beneficiaris del projecte caminant a la càmera amb els uniformes del FutbolNet

Said al Alawi, Kalid Hmani, Sultan al Alawi i Mohamed al Maharbi, beneficiaris de ‘FutbolNet’ a Masqat. FOTO: FCB

Quatre homes en un camp de futbol amb uns vestists llargs típics del món àrab

Al centre, els exatletes Mohamed Abdullah i Sulaiman Abdullah en una sessió de 'FutbolNet' a Masqat. FOTO: FCB

Al vestíbul de l’escola Sultan Qaboos de Masqat hi ha una foto d’Ali al Habsi, el primer jugador del golf Pèrsic que ha jugat a Europa (actualment a les files del Wigan Athletic anglès). Un orgull per a aquest país, que aquesta temporada ha estrenat per primera vegada en la seva història una Lliga professional de futbol.

Cada dilluns i dimecres uns 120 infants d’entre 8 i 15 anys juguen a ‘FutbolNet’ als camps d’aquesta escola. El Said, el Khalid, el Sultan i el Mohamed són quatre dels beneficiaris. “Aquí fem nous amics”, comenta el Sultan, que ens confessa que li encanta veure els programes de Barça TV a través de la plataforma beINSports. Tots quatre participen juntament amb els seus companys en el joc de l’esforç, en què han de conduir una pilota amb els peus sense que vessi un got d’aigua que porten a la mà. “L’esforç sempre l’ultilitzem quan juguem a futbol i a l’escola”, diu el Khalid. Aprenen i alhora s’ho passen bé.

‘FutbolNet’ no només atrau els infants, també els adults. El Mohamed Abdullah i el Sulaiman Abdullah són els primers atletes omanites que van participar en uns Jocs Olímpics. Ho van fer a Los Angeles 84. Tots dos han volgut conèixer de prop el projecte i estan veient una de les sessions. “Ens agrada aquest tipus de projecte i volem aplicar aquesta filosofia en els partits dels nostres fills al barri”, asseguren.

A uns 80 quilòmetres de Muscat es troba la ciutat costanera de Barka, on també s’hi aplica el projecte. Allà el Thani Hamdan, pare d’un dels infants beneficiaris, comenta que el seu fill “treia unes notes bastant baixes i des que ve a ‘FutbolNet’ les ha millorat”. “Aquí li ensenyen a treballar en equip, i això és molt important. Quan creixi serà una bona persona que podrà millorar constantment”, reconeix, orgullos, mentre no perd detall de la sessió.

Al grup de Barka, que compta també amb un centenar de beneficiaris, els monitors havien detectat conductes inapropiades en el comportament d’alguns dels infants. Durant les sessions s’ha mirat de redreçar aquest conflicte i s’ha buscat també la complicitat dels mestres de les escoles a les quals pertanyen. El resultats reflecteixen que, ara que finalitza el curs, les conductes han millorat notablement. Fins al punt que els monitors han decidit entregar uns obsequis als 50 nois que més han millorat en aquest sentit. L’Ali al Habsi, el jugador del Wigan, segur que també es deu sentir orgullós d’ells.