Un grup de gent camina al costat d'un camp de blat

Caminada solidària a Valls del projecte 'Tú camines, tots guanyen'.

Els quaranta projectes socials que s’han gestat en el marc del programa ‘Joves Solidaris’ de la Fundació FC Barcelona estan donant ja els seus fruits. A principis d’abril va començar el període d’aplicació de les idees i fins el moment ja se n’han posat en pràctica nou. Els bons resultats comencen a acumular-se.

Festes i jocs a favor de la integració social

Els alumnes de l’Institut Mallafrè i Ros de Vilanova i la Geltrú van celebrar una festa de la integració titulada ‘Ni més ni menys, iguals!’. A més de proposar tallers infantils es van recollir més de 125 joguines a favor de Càrites de Vilanova i de l’Associació Autisme amb futur del Garraf. En la mateixa línia van treballar els integrants de l’equip júnior de bàsquet dels Lluïsos de Gràcia amb el projecte ‘Encistella amb Gràcia’ celebrat a la Plaça del Nord d’aquest barri. El bàsquet va ser el fil conductor de les activitats i mitjançant una rifa solidària es van recaptar fons per a l’Associació ADSIS. Per la seva banda, el grup del centre Sant Ignasi de Barcelona va apostar per interrelacionar-se amb altres joves del barri de Sant Roc de Badalona, organitzant jocs i una gimcana a Collserola.

Amb els avis i les persones amb disminució psíquica

A Salt, a l’Institut Salvador Espriu, han impulsat el projecte ‘e-avis’ gràcies al qual els alumnes d’informàtica d’aquest centre han impartit, amb gran acceptació, classes d’ofimàtica a una vintena d’avis del Centre de Recursos de la Gent Gran de Salt.

El grup de l’Escola Pia Santa Anna de Mataró va executar el projecte ‘Mural per la conscienciació’ a través del qual van celebrar a la platja de Mataró diverses activitats esportives per a beneficiaris amb disminució psíquica de la Fundació Maresme. La jornada va acabar amb l’elaboració d’un mural amb el lema: “El Medi Ambient ets tu, cuida’l”.

Els joves de l’Escola Xarxa de Berga van posar en marxa el projecte ‘Hi som? Som-hi!’, una jornada de convivència en benefici dels integrants de l’entitat Amalgama, orientada a la rehabilitació de joves amb problemes d'addiccions. La festa, que va comptar amb uns 1.500 visitants, va oferir tallers de degustació, de circ i de música per a tota la comunitat berguedana.

També hi ha cabuda per a l’art i les caminades

A Gavà, el joves de l’Institut de Bruguers, van impulsar un torneig de futbol i un mercat solidari a favor de Gavà Solidària amb recollida d’aliments i de roba. El projecte ‘ARTxampla’t!” de l’Esplai Oriols va convertir el barri de l’Eixample barceloní en una mostra d’art. I a Valls s’ha caminat força amb el projecte ‘Tu camines, tothom hi guanya’, on es va convidar els assistents a donar queviures per al Banc dels Aliments i el Menjador Social La Teulada.

La trentena de projectes restants s’aplicaran durant el mes de maig i la primera quinzena de juny.

¿Què és 'Joves Solidaris'?

És un programa impulsat per la Fundació FC Barcelona basat en la metodologia educativa de l'Aprenentatge Servei (APS) que convida els adolescents a executar projectes socials que, mitjançant l'acció col·lectiva, permetin donar respostes a les necessitats de les seves comunitats locals. Els seus beneficiaris són uns mil nois i noies d'entre 14 i 17 anys, dividits en 40 grups de treball. Cada grup està emmarcat en un centre escolar, esportiu o d'oci.