Messi i Pinto, rodejats de nens a Bangkok / FOTO: MIGUEL RUIZ-FCB

El jugadors del primer equip Leo Messi i José Manuel Pinto han participat aquest dimarts a Bangkok en un acte organitzat per la Fundació FC Barcelona i l’Unicef amb l’objectiu de refermar l’aliança entre totes dues entitats. L’acte, celebrat a l’Hotel Okura de Bangkok, ha comptat amb la participació de vint infants, dels quals disset tenen alguna discapacitat intel·lectual. Tots ells formen part de l’equip tailandès de futbol d’Special Olympics que s'ha classificat per a la Global Unified Cup de 2014 al Brasil, que organitzen Special Olympics i la FIFA.

La importància dels valors

Isiye Ndombi, representant d’Unicef a l’Àsia, i Ramon Pont, vicepresident primer de la Fundació FC Barcelona, han encetat l’acte donant la benvinguda als assistents amb uns parlaments. “Estant aquí avui, el Barça una vegada més demostra com els valors del seu equip s’estenen més enllà del terreny de joc i ajuden a reforçar la importància de la inclusió social entre els infants més vulnerables”, ha recordat Ndombi. “Els valors ajuden a guanyar. Intentem utilitzar la força de l’esport per ajudar al desenvolupament de les persones, en especial els nens, i Unicef és un gran company de viatge en aquest repte”, ha assegurat Pont.

Ronda de preguntes

Tot seguit els infants han fet una sèrie de preguntes a Messi i a Pinto. Per exemple, els han demanat que expliquessin quines són les claus per ser un gran futbolista. El jugadors del primer equip han assegurat que cal “esforç, sacrifici i molt d’entrenament”. En resposta a si és diferent jugar a futbol amb infants amb discapacitats, Messi ha afirmat que ha jugat “moltes vegades amb infants amb discapacitat i no hi ha diferències amb fer-ho amb qualsevol altre”. Un cop finalitzada l’entrevista, Messi i Pinto han compartit una estona de joc en un minicamp de futbol instal·lat a la sala. Allà el crac argentí ha donat consells als infants per xutar penals, mentre que Pinto s’ha posat sota els pals.

Treball conjunt arreu del món

Amb aquesta activitat, la Fundació FC Barcelona i l’Unicef han volgut donar suport i visibilitat, un cop més, a l’esport inclusiu. A Tailàndia s'estima que hi ha un milió de persones amb discapacitat intel·lectual, 600.000 de les quals són nens. Estudis recents han demostrat que més del 70 per cent d’aquestes persones poden millorar les seves habilitats físiques, mentals i de comunicació si se’ls ofereix, per exemple, l’oportunitat de practicar esports durant la infància.

Des del 2006 el FC Barcelona i l’Unicef tenen una aliança per mitjà de la qual el Club dóna 1,5 milions d’euros anuals a aquesta entitat per dur a terme accions conjuntes. En l’actualitat ambdues entitats treballen per utilitzar l’esport com a eina educativa a Ghana, la Xina, Sud-àfrica i el Brasil.