Leo Messi amb els braços alçats en senyal de victòria

Messi FCB - Ajax / FOTO: MIGUEL RUIZ - FCB

Leo Messi se suma enguany a la celebració del Dia Mundial Contra la Pòlio, una efemèride que cada 24 d’octubre pretén recordar la importància d’eradicar aquesta xacra al món. El crack argentí ha gravat un breu missatge de suport a la causa per ser distribuït durant el dia d’avui a les xarxes social. Messi se suma així al treball de sensibilització conjunt que des del 2010 duen a terme la Fundació FC Barcelona i la Bill & Melinda Gates Foundation fruit del seu acord de col·laboració (More Than a Goal. End Polio).

La Pòlio, eradicada en un 99%

La poliomielitis és una malaltia infecciosa que envaeix el sistema nerviós i pot causar paràlisi irreversible. La malaltia es difon en llocs amb pobres condicions higièniques i afecta, principalment, infants i joves. No existeix cap cura per a la pòlio, només es pot evitar mitjançant una vacuna administrada en diverses dosis preses durant la infància.

Les campanyes mundials contra la pòlio han reduït els casos en un 99%. El 1988 aquesta malaltia va paralitzar o matar gairebé 350.000 persones al món. L’any 2010 es van detectar menys de 1.500 casos. Tot i això, la malatia encara perdura al Pakistan, l’Afganistan, i Nigèria. La pòlio podria ser la segona malaltia eradicada al nostre planeta després de la verola.