Sandro Rosell i Neymar donant-se la mà davant d'un escut del Barça

Rosell i Neymar, a la llotja del Camp Nou. FOTO: MIGUEL RUIZ / FCB

La Fundació FC Barcelona i l'Instituto Projeto Neymar Jr -entitat social impulsada al Brasil per Neymar- han signat un acord de col·laboració per treballar plegades en la implementació de projectes que fomentin l'esport com a eina d'integració social entre la infància i els joves. L'acord beneficiarà els nens i nenes que formen part de l'Instituto i als països de Sud-amèrica en què la Fundació Barcelona està present.

L’Instituto Projeto Neymar Jr és un complex educatiu en fase de construcció que amb 8.400 m2 disposarà d’aules, terrenys de joc i piscina i oferirà activitats esportives als infants més vulnerables de Praia Grande. El projecte també vetllarà pel bon rendiment escolar dels seus 2.500 beneficiaris, brindant-los classes de reforç i altres activitats educatives.

‘FutbolNet’, primer projecte que s’ha d’implementar

Un dels principals objectius d'aquest acord, a més d’incentivar l'esport i els valors, és el de promoure sinergies entre els projectes d’ambdues entitats. De fet, aquesta aliança s’encetarà amb la implementació del projecte 'FutbolNet' de la Fundació FC Barcelona a les sessions de futbol de l’Instituto, en fase final de construcció a la localitat de Praia Grande a l’estat de São Paulo, Brasil. La Fundació FC Barcelona invertirà en les obres de l'Instituto i en la compra de materials esportius que seran utilitzats pels beneficiaris de l’entitat social de Neymar i les seves famílies.

Implicació social del crac brasiler

El davanter del Barça participarà en les diferents accions que ambdues entitats duran a terme en el marc d’aquest acord, tant al Brasil com a diversos països de Sud-amèrica. L'acord té vigència fins al final de la temporada 2017/18, coincident amb la vinculació contractual de Neymar Jr amb el Barça, tot i que també se’n preveu l’aplicació més enllà de la vinculació del jugador amb el Club.

Rosell: “Neymar representa els valors del Barça”

Per Neymar da Silva Santos, pare del futbolista i vicepresident de l'Instituto Projeto Neymar Jr, aquest acord és una mostra de la importància del compromís amb el municipi de Praia Grande. "Per nosaltres és un orgull molt gran tenir un acord amb la Fundació FC Barcelona. L'important aquí és poder ajudar aquestes famílies i oferir un futur millor als seus nens a través de l'esport. El meu fill no va tenir un lloc com aquest. Espero que aquest sigui tan sols el començament d'un acord reeixit".

El president del FC Barcelona, Sandro Rosell, ha assegurat que és un orgull per al Club i per a la seva Fundació poder participar i contribuir amb el somni de la família de Neymar Jr a través un acord que va molt més enllà de les inversions en el projecte. "Per a la Fundació Barcelona és un orgull poder establir un acord de col·laboració amb l'Instituto Projeto Neymar. Treballarem intensament per transmetre els valors del Barça als nens brasilers, els mateixos valors que representa en Neymar, dins i fora del camp".