Sandro Rosell i José Edmílson amb les pilotes de HappyBall. FOTO: GERMÁN PARGA / FCB

La Fundació FC Barcelona col·labora amb el projecte HappyBall, una nova iniciativa que la Fundació Edmílson estrena aquest dimecres. Es tracta d’un projecte que servirà per assegurar el futur de més de 500 famílies que actualment formen part del programa d'ajuda que la Fundació Edmílson té al poble en què va néixer el futbolista brasiler, Taquaritinga, a l'interior de la província de São Paulo (Brasil).

Què és HappyBall?

El projecte HappyBall pretén recaptar fons per als projectes socials de la Fundació Edmílson a través de la venda d’unes pilotes que es podran adquirir als punts de venda oficials del FC Barcelona i a través del web oficial del projecte: www.happyball.org. El preu de cada pilota, fabricada en cuir, és de 25 euros.

La Fundació FC Barcelona actua en aquest projecte de col·laborador oficial.

“El nostre objectiu amb la Fundació FC Barcelona és poder ajudar els nens i millorar el seu futur. M'agradaria animar qualsevol persona amb sentit de responsabilitat social a col·laborar amb HappyBall per poder ajudar més nens necessitats al món”, assegura Sandro Rosell, president del FC Barcelona.

Per José Edmílson, fundador i president de la Fundació Edmílson, HappyBall és una iniciativa molt desitjada. “Un dia vaig tenir un somni, una pilota pot canviar una vida. Avui es fa realitat un projecte que és molt més que una pilota, més que un somriure. HappyBall és educació, esport i cultura”, recorda l’exblaugrana.

Fundació Edmílson, sembrant somnis

La Fundació Edmílson va ser creada el 2006 pel mateix José Edmílson Gomes de Moraes. Des de llavors, treballa amb un objectiu molt clar: fomentar la integració dels joves més necessitats de Taquaritinga oferint-los els recursos i la formació necessària perquè puguin tenir accés a una professió i evitant així que caiguin en la prostitució, les drogues o les bandes, habituals en el seu entorn i en el seu dia a dia.

En l'actualitat, la Fundació Edmílson atén més de 300 nens de 6 a 14 anys dins d’un programa de reforç escolar, música, teatre, dansa, informàtica i esports. Aquesta entitat treballa també amb més de 100 joves adolescents en un programa d'educació per al treball, i amb més de 120 adults en un programa de formació i integració social. I el més important, no només ajuda els més joves, també s'implica en l'educació dels pares amb treballs socials i suport psicològic.

Des de la seva inauguració, la Fundació FC Barcelona ha col·laborat amb aquest projecte sobre el terreny. La metodologia, la professionalitat i els resultats aconseguits fins al moment són raons suficients per continuar donant suport al seu nou projecte, HappyBall, que vol ser el motor per generar nous recursos que garanteixin la continuïtat del treball de la Fundació Edmílson.