Foto de grup amb tots els infants participants.

Foto de família dels participants en l'activitat. FOTO: GERMÁN PARGA / FCB

Una nena intenta encistellar durant el clínic.

Clínic de l'NBA al Pavelló Juan Carlos Navarro. FOTO: GERMÁN PARGA / FCB

L’exjugador de l’NBA Adonal Foyle i la jugadora de la WNBA (Women’s NBA) Ruth Riley han ofert aquest dilluns al vespre una xerrada i un taller de bàsquet a un grup de beneficiaris que participen en el projecte ‘FutbolNet’ de la Fundació FC Barcelona. La sessió ha tingut lloc al Pavelló Juan Carlos Navarro de Sant Feliu de Llobregat i ha comptat també amb la participació d’altres joves, pertanyents a l’entitat d’acció social Casal dels Infants. Adonal Foyle i Ruth Riley són a Barcelona convidats pel consolat general dels Estats Units gràcies a un projecte de diplomàcia esportiva impulsat per aquest país. Representant la Fundació FC Barcelona han assistit al pavelló de Sant Feliu els patrons: Lola Bou, Eduard Sans i Enric Roca.

Col·laboració habitual entre l’NBA i la Fundació

Aquest clínic, destinat a joves d’entre 12 i 17 anys, s’emmarca en la col·laboració que des de fa diversos anys mantenen l’NBA i la Fundació FC Barcelona a través de la qual, anualment, se celebren activitats per a infants vulnerables amb l’objectiu de fomentar valors associats a l’esport com el treball en equip o la cohesió social, a més de donar als joves l’oportunitat de jugar a bàsquet amb estrelles de la Lliga nord-americana. Enguany a aquesta iniciativa s’hi ha sumat també el Casal dels Infants.

Trobada amb el bàsquet formatiu

Prèviament a aquest clínic, Riley i Foley han ofert també al Pavelló Juan Carlos Navarro una xerrada a una cinquantena de jugadors i jugadores del bàsquet formatiu del FC Barcelona, on professionals i esportistes novells han pogut intercanviar impressions sobre el món del bàsquet.

Ruth Riley (28 d’agost del 1979) és nascuda a Kansas, però criada a l’estat d’Indiana. Entre el 2001 i l’actualitat ha jugat al Miami Sol, el Detroit Shock, el San Antonio Silver Stars, el Chicago Sky i l’Atlanta Dream. A més, Riley també ha jugat en breus períodes a les lligues espanyola, polonesa i grega. Ha guanyat dos cops la WNBA i va ser medallista d’or als Jocs del 2004.

Adonal Foyle (9 de març del 1975) va jugar durant 13 temporades a l’NBA: les primeres 10 amb els Golden State Warriors i les darreres tres amb els Orlando Magic. Actualment és fundador i president de dues organitzacions sense ànim de lucre: Kerosene Lamp, dedicada a la capacitació de joves en risc d’exclusió social, i Democracy Matters, que promou un rol actiu dels joves en política.