Ponents al Fòrum Fundació

El Fòrum s'ha celebrat a la Sala Roma del Camp Nou. FOTO: G. PARGA / FCB

Aquest divendres s’ha celebrat una nova sessió del Fòrum Fundació dedicada a debatre la proposta d’Espai Barça presentada al socis per la Junta Directiva i que es votarà en referèndum el dissabte 5 d’abril. Un debat que ha tingut lloc en un dia simbòlic perquè aquest divendres 28 de març s’han complert seixanta anys de la col·locació de la primera pedra del Camp Nou.

La trobada s’ha dut a terme a la Sala Roma de l’Estadi i ha comptat amb l’assistència de representants de diversos àmbits que han ofert una visió molt completa de totes les arestes del projecte. La taula de ponents ha estat formada per Josep M. Bartomeu, president del FC Barcelona; Agustí Serra, director general d’Ordenació del Territori i d’Urbanisme de la Generalitat de Catalunya; Jaume Gil Aluja, catedràtic de la Facultat de Ciències Econòmiques de la Universitat de Barcelona i expresident de la Comissió Econòmico-Estatutària del FC Barcelona; Coco Cugat, arquitecta i Santi Nolla, director del ‘Mundo Deportivo’. Més de dos-cents cinquanta assitents han seguit des de la Sala Roma aquesta nova edició del Fòrum, entre ells també l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias.

Bartomeu: “Ens hi juguem el futur”

Tots els ponents han destacat la importància i la envergadura del projecte. Bartomeu ha recordat que el Barça “s’hi juga el futur”, mentre que Serra, des d’una òptica urbanística, ha destacat que la iniciativa “va més enllà d’un projecte de Club; és un projecte d’interès de país, un projecte motor”. L’arquitecta Coco Cugat ha resaltat que l’èxit del projecte radica en què es faci “el que els socis vulguin” i ha recordat que tot plegat ha de tenir l’esperit “d’unes noves olimpíades”. Pensant en el projecte de Mitjans, que serviria d’estructura per al nou edifici, Santi Nolla ha apostat per “ser respectuosos amb el projecte del 57” i ha deixat palès que “és molt important que el soci decideixi”.

Oportunitat d’obtenir preus més competitius

Els temes econòmics no han trigat en posar-se sobre la taula. En aquest sentit el professor Gil Aluja ha recordat que la cojuntura de crisi econòmica pot afavorir a obtenir “preus més adequats que en els moments d’auge” i ha considerat que la proposta de finançament feta per la Junta “s’està portant per molt bon camí”. S’ha alertat també del risc de què els contractes amb els constructors es reobrin i continguin addendes. Bartomeu ha assegurat en aquest sentit que es farà un especial “control del cost perquè la inversió està limitada a 600 milions”. El President ha recordat també que “no s’apujaran les quotes i el soci no haurà de fer cap bestreta” ja que el projecte es finançarà posant un cognom a l’estadi, contractant un crèdit sindicat, i també amb els ingressos extres de l’explotació de les noves instal·lacions.

Trias: “El Barça dóna una força importantíssima a la marca Barcelona”

L’acalde de Barcelona, Xavier Trias, en una intervenció improvisada al final de l’acte ha volgut inicidir en què “el Barça dóna una força a la marca Barcelona importantíssima. I és una eina econòmica bàsica per fer funcionar la ciutat”.

Durant la sessió també s’ha pogut sentir l’opinió d’alguns dels més de 40.000 socis que ja han visitat l’exposició de la Proposta de l’Espai Barça i les seves versions itinerants. I Jose Ángel Corres, vicepresident de l’Atlètic Club de Bilbao ha explicat el procès de construcció del nou San Mamés, en una intervenció gravada des del País Basc. Corres ha recordat que a la seva entitat “s’ha estat molt pendent del soci” i el procés ha estat “clar, net i participatiu”.