Dues noies davant d'una taula on van recollint els aliments que la gent va donant

El grup de 'Joves Solidaris' de Reus durant el seu recapte d'aliments.

Els projectes de ‘Joves Solidaris’ continuen escampant-se per la geografia catalana. Fins al moment s’han aplicat la meitat de les iniciatives socials creades pels adolescents que pertanyen al projecte i la valoració està sent molt positiva.

A finals d’abril el joves de l’Escola Sant Jaume van despertar un somriure als infants ingressats a l’Hospital de Sant Joan de Déu representant la llegenda de Sant Jordi a les habitacions de l’hospital.

Sota el títol ‘Cadena Solidaria’ els joves de l’Escola Pàlcam de Barcelona van crear una sèrie de jornades lúdiques destinades als infants ingressats a l’Hospital de Sant Pau, als avis de la Residència Lepant i als reclusos de la Presó de Joves de Granollers. Aquest projecte va comptar amb la participació de l’exjugador del FCB Pere Valentí Mora.

L’àrea maternoinfantil de l’Hospital de la Vall d’Hebron va rebre també els joves de l’INS Escola del Treball de Barcelona, que oferereix dues tardes de manualitats als nens i nenes ingressats sota el títol ‘El Jardí de l’alegria’.

Però no tots els projectes han girat al voltant de l’àmbit assistencial. A Sant Carles de la Ràpita, els joves de l’INS Els Alfacs, conscients de la riquesa cultural de la seva localitat, van exercir de ‘guies turístics’ de la seva vila per a tots els alumnes de 6è de Primària de la seva escola.

Els joves de l’INS Guindàvols van impartir classes a 60 avis de dos casals de Lleida per aprendre a usar les noves tecnologies de la comunicació per poder fer videoconferències amb els seus néts.

A Reus, de la mà dels joves de l’INS Gabriel Ferrater, es va organitzar un gran recapte de material divers (aliments, productes d’higiene, roba i material escolar) a 20 instituts i centres escolars de Reus. Finalment, van lliurar 1.691 kg de material recaptat a les entitats beneficiàries: la Creu Roja, el Banc dels Aliments i Càritas.

Els joves de l’associació educativa Can Palet de Terrassa van organitzar una gimcana per als infants del seu barri. I el grup de l’esplai Apassomi de les Borges Blanques va preparar un recorregut historicocultural per la localitat amb un ‘túnel del terror’ final que va fer les delícies dels més menuts. Els fons recaptats es van destinar a l’associació Talma.

A l’Escola Sagrada Família del barri de Sant Andreu de Barcelona van dissenyar un circuit d’activitats lúdiques per als infants de la zona, acompanyat d’un recapte d’aliments a favor d’“El Rebost Solidari de Sant Andreu”.

El projecte “Sant Cugat en acció”, d’Àgora Sant Cugat International School, va realitzar un gran recapte d’aliments a favor de la Creu Roja. I des de l’INS Alexandre Galí de Sant Pere de Ribes van dur a terme una jornada lúdica per a infants autistes en col·laboració amb l’entitat “Autisme amb futur”.