Un grup de noies beneficiàries de 'FutbolNet' alcen els braços en símbol d'alegria en un dels camps del projecte a Qatar

Grup de beneficiàries del projecte a Qatar. FOTO: FC BARCELONA

Seminari formatiu per als educadors de 'FutbolNet' a Qatar.

Seminari formatiu per als educadors de 'FutbolNet' a Qatar. FOTO: FC BARCELONA

Per segon any consecutiu la Fundació FC Barcelona ha posat en marxa el projecte ‘FutbolNet’ a l’Iraq, Oman i Qatar. Aquesta metodologia de foment de valors a través de la pràctica del futbol va donar el seu primer pas en aquest territori el curs passat. Llavors els 3.000 beneficiaris que hi van participar van respondre molt positivament a la iniciativa i és per això que la Fundació ha preparat moltes novetats per a la implementació del segon any.

El projecte estarà present aquest curs a sis ciutats iraqianes (Ad Dayr, Basrah, Abu Al Khasib, Zubayr i Annashwa), a sis més d’omanís (Muscat, Ibri, Bediya, Sohar, Fanjah, Barkaa) i a dues de qatarís (Doha i Al Khor). A cada país se’n beneficiaran, un any més, un miler d’infants i joves d’entre els 8 i els 16 anys.

Incorporació de les noies a l’activitat a Qatar i Oman

Un dels reptes assumits per la Fundació FC Barcelona en l’aplicació d’aquest projecte al Pròxim Orient va ser el de fomentar la incorporació de les noies a la metodologia, tradicionalment apartades de les activitats esportives en aquestes zones. Gràcies al treball social dut a terme per l’equip tècnic de la Fundació durant els últims mesos, s’ha aconseguit guanyar la confiança de les diferents comunitats locals i, enguany, s’han pogut crear, a Qatar i a Oman, dos grup formats per noies perquè tinguin també l’oportunitat de participar a ‘FutbolNet’.

Objectius acotats per països

En aquesta segona etapa la Fundació a delimitat encara més els objectius del projecte a cada territori en funció de les carències i necessitats detectades durant la primera edició. Per exemple, a l’Iraq es treballa amb més intensitat la reducció de conductes agressives dels joves i la millora de seu rendiment escolar. A Oman es fa èmfasi específicament en el treball en equip i en el respecte. Mentre que a Qatar s’enfoca la metodologia a fomentar els hàbits alimentaris saludables degut als alts índex d’obesitat infantil del país.

Excel·lent acollida dels seminaris formatius

Abans de l’inici del projecte la Fundació ha dut a terme diversos seminaris formatius destinats a uns 200 educadors locals que són els encarregats de liderar les sessions a cada zona.

‘FutbolNet’ a l’Orient Mitjà s’impartirà fins a principis de juny i durant aquest mes de febrer es duran a terme també els tradicionals Festivals en els quals el projecte s’obre a les famílies dels beneficiaris i a la comunitat local en general i pren una caire més lúdic per tal de donar-se a conéixer.