La Princesa Muna d'Oman davant del logotip de 'FutbolNet'.

La Princesa Muna d'Oman. FOTO: FCB

L’aplicació de ‘FutbolNet’ a Oman ha aconseguit formar també un gran equip en el terreny institucional. El projecte, que enguany s’aplica per segon any consecutiu en aquestes latituds, ha comptat des del primer moment amb la complicitat de la reialesa del país, així com amb la implicació de la companyia Shell, el Ministeri d’Esports, el Ministeri d’Educació i la Federació Omanita de Futbol.

I és que ‘FutbolNet’ ha estat rebut amb els braços oberts en aquest país àrab. “Hem esperat amb ganes aquest projecte i estic molt content de dir que hem aconseguit el nostre objectiu. Tothom està content amb els resultats”, assegura Nasser al Riyami, coordinador local del projecte; una llegenda al seu país per haver estat davanter de la selecció omanita de futbol als anys vuitanta.

Fer entendre que el projecte no va a la recerca de l’excel·lència esportiva i que s’allunya d’aspectes comercials per entrar de ple en el terreny social va ser en un principi un dels grans reptes. Amb el projecte consolidat, tothom ha entès a la perfecció aquesta filosofia i l’ha reforçada des del seu àmbit. En bona part hi ha contribuït la complicitat demostrada per la casa reial omanita, especialment de la princesa Muna Bint Fahad al Saeed, que s’ha apropat al projecte de manera directa. “És un projecte fantàstic que ofereix una oportunitat única per als infants, i vull fer èmfasi en les nenes. El més interessant és que no se centra en la parcel·la esportiva, sinó en els valors”, recorda. Igual de satisfets estan a l’àmbit governamental. Fahad al Raisi, director general del Ministeri d'Esports d'Oman, veu la iniciativa impulsada per la Fundació com a “única i diferent de la resta”.

A l’àrea de responsabilitat social de la companyia Shell, principal entitat col·laboradora del projecte, destaquen la metodologia de ‘FutbolNet’ com un dels grans valors de la iniciativa. “El mètode ens sembla molt interessant i encaixa a la perfecció amb els nostres conceptes de responsabilitat social corporativa”, recorda Hilal al Mawali, director de RSC de Shell Oman.

I per completar aquest equip guanyador en la parcel·la institucional, des d’una de les entitats d’àmbit esportiu més rellevants del país, la Federació Omanita de Futbol, també avalen el projecte. Per Shabib Hilal Sultan al Hosni, director general de la Lliga Professional d’Oman, que aquesta temporada ha impulsat la primera Lliga professional de futbol al país, ‘FutbolNet’ ha permès “formar els monitors esportius omanites que no estaven preparats per educar en valors a través de l’esport”, uns beneficiaris indirectes que també cal tenir en compte.