Ramon Cierco (a l'esquerra) durant la presentació de L!VE-Brazil: Healthy Kids, Improved Lives amb Jorge Baxter, Sesame Workshop Regional Director Latin America; Cristina Aragão, Supervisor of Culture Programs de GloboNews i Carles Peyra, director general

Ramon Cierco (a l'esquerra) durant la presentació de L!VE-Brazil: Healthy Kids, Improved Lives amb Jorge Baxter, (Sesame Workshop); Cristina Aragão, (GloboNews) i Carles Peyra, (SHE). FOTO: Max Orenstein

La Fundació del FC Barcelona, representada pel directiu Ramon Cierco, ha compartit la seva experiència solidària amb representants d’alguns dels governs, de les empreses i de les ONG més rellevants del món en el marc de la trobada de la Clinton Global Initiavie (CGI) de Llatinoamèrica, que s’està celebrant a Rio de Janeiro.

La Clinton Global Initiative, de la qual la Fundació n’és membre, va ser creada el 2005 per la Fundació de l’expresident dels Estats Units, Bill Clinton, i té com a missió transformar les idees en accions. A través de diverses reunions anuals celebrades a diversos continents, la CGI reuneix representants governamentals, de les empreses i de les ONG més rellevants del món per tal d’aportar solucions als reptes més importants que afronta la humanitat.

La Fundació protagonista a ‘Sport for Development: Getting Youth in the Game’

Ramon Cierco ha estat ponent en la sessió Sport for Development: Getting Youth in the Game, en la qual, amb el Mundial del 2014 i els Jocs Olímpics del 2016 en l’horitzó, s’ha debatut sobre el paper que pot jugar l’esport a l’Amèrica Llatina per transformar la societat, en especial els joves. Ramon Cierco ha compartit taula amb dos ponents més, la congressista peruana Cenaida Uribe i el cap del Comitè Olímpic Argentí, Gerardo Werthein.

En la seva intervenció Cierco ha explicat els projectes que impulsa la Fundació FC Barcelona, les eines que s’utilitzen per transmetre valors (projectes, campanyes...) i els espais geogràfics on se centren. El vicepresident segon de la Fundació ha exposat també les iniciatives que pretenen fomentar la salut i el benestar, com la campanya ‘Som el que mengem’ o els projectes de sensibilització per eradicar la pòlio amb la Bill & Melinda Gates Foundation. Per cloure la sessió, Cierco ha donat a conèixer l’ampli ventall d’entitats de prestigi internacional que tenen acords amb la Fundació, com l’Unicef o el Comitè Olímpic Internacional, i ha exposat les claus que converteixen aquestes enteses en propostes socials reeixides.

Hàbits saludables amb ‘L!VE-Brazil: Healthy Kids, Improved Lives’

Ramon Cierco també ha estat present a la roda de premsa de presentació del projecte L!VE-Brazil: Healthy Kids, Improved Lives impulsat per la Fundació FC Barcelona, la Fundació SHE (liderada pel prestigiós cardiòleg Valentí Fuster), l’Instituto Projeto Neymar Jr, el Banc Interamericà de Desenvolupament (BID) i Nike. Es tracta d’un programa d'intervenció escolar que utilitza les noves tecnologies i activitats interactives per ensenyar als nens els comportaments i hàbits necessaris per a la prevenció de la malaltia cardiovascular (MCV).

Treball a tretze centres de preescolar brasilers

Aquesta iniciativa tindrà una durada de tres anys i traslladarà a 13 centres de preescolar brasilers activitats ludicoeducatives, eminentment interactives, basades en les noves tecnologies. L’objectiu és fomentar entre els infants canvis de comportaments necessaris per prevenir l’augment de malalties cardiovasculars, causa número u de mort al Brasil.

El projecte es basa en dos programes similars: The Colombian Initiative for Healthy Heart Study, realitzat amb 20.000 nens, i el Programa SI!, el programa d’intervenció escolar que la Fundació SHE porta a terme a 98 centres escolars del nostre país i que ja han demostrat la millora en el coneixements, actituds i hàbits dels nens.

Els continguts de L!VE-Brazil: Healthy Kids, Improved Lives també inclouran adaptacions de ‘Sesame Workshop’, unes sessions educatives protagonitzades per la ‘troupe’ de personatges de Barri Sèsam.