El president Mas i l'alcalde Trias, acompanyats dels infants que han visitat l'estand de la Fundació. FOTO: FC BARCELONA / GERMÁN PARGA

Estand de la Fundació al Festival de la Infància.

Estand de la Fundació al Festival de la Infància. FOTO: FC BARCELONA / GERMÁN PARGA

La Fundació FC Barcelona té des d’aquest divendres un espai al Festival de la Infància de Barcelona en el qual dóna a conèixer a tots els visitants els seus projectes. L'estand està situat al Pavelló número 1 del recinte firal de Montjuïc i l'horari d'obertura és d'11 a 20 hores, ininterrompudament, del 27 de desembre al 4 de gener. Enguany la Fundació ofereix en aquesta emblemàtica cita lúdica un tast dels projectes ‘Barçakids’, ‘FutbolNet’ i ‘Som el que mengem’.

El Festival, que enguany compleix 50 anys d’existència, ha estat inaugurat aquest divendres pel president de la Generalitat, Artur Mas, i per l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, entre altres personalitats. El president i l’alcalde han fet una visita inaugural pel recinte amb una parada a l’estand de la Fundació, on han pogut saludar els patrons Lola Bou, Enric Roca i Josep Maldonado. Mas i Trias han compartit també una estona de joc amb els infants que en aquell moment estaven en aquest espai.

Activitats de futbol i tallers d’alimentació

En un minicamp de futbol s’ofereix la possibilitat de posar en pràctica el programa ‘FutbolNet’, la metodologia de foment de valors a través del futbol que s’aplica durant el curs escolar a diverses localitats catalanes i també al Pròxim Orient i al Brasil.

També es pot participar en el taller “Aquests són els meus colors” de ‘Som el que mengem’, que ensenya als infants la importància de menjar fruita variada. En aquesta activitat els infants poden veure reproduccions encunyades d’arbres fruiters com el plataner, el pomer o el perer, entre d’altres, i se’ls convida a preparar unes broquetes de fruites amb les seves peces predilectes.

‘E-learnings’ amb ‘Barçakids’

El programa de transmissió de valors en el marc escolar, ‘Barçakids’, també té el seu espai en aquest estand. A través d’uns ordinadors connectats a la xarxa, tots aquells infants que ho desitgin podran treballar els valors del programa a través dels divertits ‘e-learnings’ del portal www.fcbkids.cat.