El monitor Marc Escolar a una classe amb nens, fent un signe d'aprovació amb la mà

Marc Escolar amb un grup de beneficiaris de Barçakids. FOTO: ORIOL DURAN

‘Barçakids’ ha encetat fa poques setmanes el seu nou curs a les escoles. Com reaccionen els infants davant del projecte?

Quan entren a l’Edukit (un espai que emula un camp de futbol, on duem a terme bona part de la sessió) tots fan una immensa cara de sorpresa. I als monitors això ens omple molt i ens fa començar cada jornada amb molta energia. Quan tornem a les escoles on ja vam ser-hi l’any passat percebem que els nens i nenes es recorden de nosaltres i han interioritzat el discurs de valors de la sessió de l’any anterior.

Notes interès per part dels mestres a seguir el projecte més enllà de la sessió presencial, a través del web de ‘Barçakids’?

Els mestres troben molt interessant que hi hagi un web (www.fcbkids.cat) on els nens puguin continuar treballant valors a través de vídeos, ‘e-learnings’ i jocs.

Consideren que és una eina molt últil per al seu treball com a docents. De fet molts ens diuen que visiten aquest ‘site’ en hores de tutoria perquè troben el seu contingut molt instructiu.

Quina és la part de la sessió que més agrada als nens?

Sense cap mena de dubte, l’esport és la part on els nens es diverteixen més. Allà poden córrer, saltar, jugar amb els seus companys... A vegades són esports molt coneguts com el futbol o l’atletisme, però creiem que s’ho passen més bé quan juguen a beisbol o rugbi, ja que tots comencen de zero. També agrada molt una gimcana que fem amb unes ‘tablets’ on han de descobrir què són els valors.

Segur que acumules anècdotes durant aquests mesos d’aplicació de ‘Barçakids’...

Els infants són sempre imprevisibles i sorprenents. Moltes vegades quan acaba la sessió els nens i nenes ens demanen que els firmem el passaport (un document que els donem per concloure la jornada). O fins i tot ens demanen que els signem la samarreta que els regalem, com si nosaltres fóssim jugadors!

Què significa ‘Barçakids’ per a tu, com a professional de l’educació i l’esport?

Barçakids és un projecte que m’omple molt tant en personalment com professionalment. Des de fa 10 anys treballo al món de l’educació i de l’esport, en algun àmbit o altre, i aquest és un projecte en què crec. A més, està relacionat amb els nens, amb l’esport i amb el Barça, tres aspectes que m’encanten. El treball dels valors el trobo essencial per a l’educació de tot infant, especialment en la societat en què vivim, que a vegades els deixa una mica de banda.

‘Barçakids’ treu un excel·lent

Durant el curs 2012/13 el projecte ‘Barçakids’ va recórrer 12.000 quilòmetres per tots els Països Catalans i va passar per una seixantena d’escoles. En els estudis qualitatius duts a terme per l’entitat avaluadora del projecte, ‘Barçakids’ va rebre un qualificació mitjana d’excel·lent per part dels mestres i directors de les escoles per on va passar. Després de l’èxit de la temporada passada, ‘Barçakids’ torna durant el curs 2013/14 a una seixantena d’escoles més per continuar traslladant els valors i l’esport als més menuts d’una manera lúdica i atractiva.