Els patrons de la Fundació, Abrines i els beneficiaris del projecte

Abrines apadrina el 'One Team'. FOTO: V. SALGADO - FCB

Abrines diu hola als beneficiaris del projecte

Abrines, saludant els membres d'Special Olympics i la Fundació ACELL. FOTO: V . SALGADO - FCB

En el marc del partit Barça – CSKA de Moscou d’aquest divendres al Palau es va presentar la segona edició del projecte ‘One Team’ impulsat per l’Eurolliga de Bàsquet i que compta amb la col·laboració de la Fundació FC Barcelona i el primer equip de bàsquet del FC Barcelona.

Durant la mitja part d’aquest enfrontament una desena d’esportistes pertanyents a Special Olympics Catalunya i a la Federació ACELL (Federació Catalana d’Esports per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual) va dur a terme un partit d’exhibició de bàsquet a la pista del Palau que va donar el tret de sortida a la segona edició d’aquest projecte que l’Eurolliga i la Fundació FC Barcelona ja van aplicar la temporada passada a Catalunya amb beneficiaris del projecte ‘FutbolNet’.

Enguany ‘One Team’ estarà apadrinat pel jugador del FC Barcelona Àlex Abrines i s’aplicarà amb un grup d’esportistes amb discapacitat intel·lectual dels clubs esportius Taiga i Màgics de Barcelona i Salvador Seguí de Lleida, tots tres pertanyents a Special Olympics Catalunya i a la Federació ACELL.

Les dues entitats treballen diàriament perquè el col·lectiu millori la seva qualitat de vida i s’integri a la societat a través de la pràctica de l’esport. En aquest cas els participants al programa ‘One Team’ treballaran durant 6 mesos en els seus respectius clubs una metodologia esportiva basada en el bàsquet amb l’objectiu de fomentar la inclusió social i el foment dels valors com el compromís, l’esforç, respecte, treball en equip o humilitat. Amb aquesta iniciativa la Fundació FC Barcelona obre una nova porta al foment de l’esport entre els col·lectius amb discapacitat intel·lectual per oferir una millora qualitativa a cada un dels participants, tant com a jugadors de bàsquet com en el seu àmbit personal.

'One Team’ és un projecte de l’Eurolliga que aquesta organització aplica amb els clubs de bàsquet europeus i que utilitza el poder del bàsquet per afavorir la cohesió social de les comunitats.