Un dels partits de la primera edició de l'Olympafrica FutbolNet Cup. FOTO: FCB

Aquesta setmana s’inicia la segona edició del torneig ‘Olympafrica FutbolNet Cup’, l’adaptació del projecte ‘FutbolNet’ de la Fundació FC Barcelona pel continent africà. Aquesta activitat de transmissió de valors a través del futbol s’emmarca en el pioner acord establert entre el Comitè Olímpic Internacional (COI), la Fundació del FC Barcelona i l’Olympafrica Foundation, renovat recentment. Aquest projecte s’aplica a les instal·lacions esportives de l’Olympafrica Foundation, una entitat social creada pel COI per al foment de l’esport i l’educació a l’Àfrica, i es preveu que hi participin uns 100.000 joves.

L’‘Olympafrica FutbolNet Cup’ consta d’una sèrie de tornejos de futbol per a nois i noies d’entre 12 i 15 anys basats en la metodologia de ‘FutbolNet’. És a dir, l’objectiu dels partits no és destacar en el terreny esportiu, sinó aplicar correctament una sèrie de valors en el joc, entre els quals, el respecte, l’esforç, el treball en equip, l’ambició i la humilitat. Per vehicular aquesta metodologia els jugadors dels diferents equips consensuen les normes dels partits i, amb l’ajuda d’uns educadors, debaten després dels enfrontaments el comportament de cadascun dels participants.

Impacte positiu del projecte al territori africà

Segons paraules del director general de l’Olympafrica Foundation, el senegalès Thierno Diack, l’aplicació de ‘FutbolNet’ a l’Àfrica “està tenint un impacte positiu entre els joves”, assegura. Segons Diack el projecte “els ensenya valors que els ajuden en el seu dia a dia i han rebut el projecte amb els braços oberts”.

Després de l’èxit de la primera edició, celebrada entre els mesos de maig i juny del 2013 a 23 països africans, la segona edició s’amplia a 12 països més i arribarà en total a 35.  A cada país es disputarà un torneig nacional durant els mesos de febrer, març i abril, i, posteriorment, se celebraran 3 tornejos regionals a Gàmbia, Ruanda i Mali al mes de maig amb els campions de la majoria dels tornejos nacionals.