Carme Ruscalleda provant una salsa a la cuina de la Masia amb el seu responsable, Fernando Redondo

Ruscalleda a la cuina de la Masia amb el seu responsable, Fernando Redondo. FOTO: V. SALGADO / FCB

Ruscalleda prova una de les salses que elabora el cuiner Fernando Redondo.

Ruscalleda prova una de les salses que elabora el cuiner Fernando Redondo. FOTO: V. SALGADO / FCB

La xef Carme Ruscalleda, imatge de la campanya ‘Som el que mengem’, ha fet una visita a la Masia i ha pogut conèixer personalment el projecte nutricional que segueixen els esportistes de les categories formatives del FC Barcelona, base principal de la campanya de foment dels hàbits alimentaris saludables de la Fundació FC Barcelona.

Ruscalleda: “És moderníssim que el Barça aposti per fomentar l’alimentació saludable”

Carme Ruscalleda ha fet un passeig per les instal·lacions i, com no, ha entrat a la cuina de Fernando Redondo, xef de la Masia, amb el qual ha pogut xerrar una estona sobre els menús diaris que se serveixen en aquesta instal·lació. Per a la de Sant Pol de Mar les directrius alimentàries i els processos culinaris que se segueixen al FC Barcelona són “de 10 punts”. Ruscalleda ha ressaltat el fet que “hi ha un cuiner que sota unes directrius de nutrició fa una cuina exclusiva” per als esportistes. I el que és el més important, basat “en una cuina fresca, natural i de temporada”, ha recordat.

Amb referència a la campanya ‘Som el que mengem’ de la Fundació FC Barcelona, Ruscalleda ha assegurat que troba “moderníssim” que el Barça aposti per fomentar “l’alimentació saludable” i considera la inciativa “cabdal”. Al desembre passat, Ruscalleda va protagonitzar l’espot de rellançament de la campanya juntament amb Cesc Fàbregas i Marc Bartra. En aquesta peça tots tres conviden els joves a seguir una bona alimentació sota l’eslògan ‘Menja sa, cuina bé, juga millor!’.

Web interactiu www.somelquemengemfcb.cat

‘Som el que mengem’ compta també amb un web (somelquemengemfcb.cat) on els jugadors del primer equip en són els protagonistes. De la seva mà es poden consultar materials divulgatius per a infants i joves sobre les fruites, les verdures i els llegums.

Els usuaris també poden guanyar samarretes signades pel primer equip al concurs ‘El cuiner del Barça’, que ja va per la segona edició, i que premia els usuaris que més sàpiguen sobre la dieta sana. Per fomentar el reforç positiu, els pares també poden descarregar-se uns diplomes signats pels jugadors del primer equip on els cracs feliciten els més menuts per haver menjat aquells plats saludables que més se’ls resisteixin.

‘Som el que mengem’ és una campanya impulsada per la Fundació FC Barcelona amb la col·laboració de la Fundació Alícia, la Fundació SHE (Science, Health and Education), l’Obra Social ‘la Caixa’, l’Institut de Mercats de Barcelona, la Fundació Dieta Mediterrània, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona.