Beneficiaris de 'Barçakids en una de les aules de l'escola de Calp al País Valencià

Beneficiaris de 'Barçakids a Calp (País Valencià).

Fruit de l’èxit i la bona acollida de la itinerància de ‘Barçakids’ pels països catalans durant la temporada passada, enguany la Fundació FC Barcelona torna a portar aquest projecte de transmissió de valors a aquest terriroris. L’objectiu és fer-lo arribar a un ampli espectre de beneficiaris, abarcant totes les àrees de parla catalana. Gràcies a aquest tour prop d’un miler d’infants podran gaudir de ‘Barçakids’ durant les properes setmanes i mesos.

El projecte s’aplica igual a tots els territoris

La primera parada de la ruta d’aquest curs ha estat a la localitat de Calp (País Valencià) els dies 3, 4 i 5 de març. El següent viatge fora de Catalunya serà els dies 2, 3 i 4 d’abril a Manacor (Illes Balears) i el seguiran, al mes de maig, les visites a la ciutat de l’Alguer (Itàlia) i a Fraga (la Franja de Ponent). El recorregut acabarà a La Massana (Androrra) i a Perpinyà (la Catalunya Nord).

‘Barçakids’ es posa en marxa a les escoles d’aquests municipis amb la mateixa filosofia que en la seva aplicació a Catalunya: impartir diverses activitats educatives en llengua catalana per a la transmissió de valors entre els alumnes de primària. Això sí, en aquelles zones on la llengua vehicular a l’escola és el francès o l’italià, la Fundació ofereix material pedagògic de reforç que els mestres treballen amb els alumnes amb anterioritat a l’arribada del projecte.

Segon any d’èxit a les escoles

‘Barçakids’ és un programa dirigit als nens i nenes de 6 a 12 anys (Educació Primària) que vol fomentar i consolidar el seu sistema de valors a través dels principis pedagògics de l’esport. El projecte s’aplica des del curs 12/13 a les escoles i està estructurat en unitats didàctiques per treballar els següents valors: : esforç, respecte, treball en equip, humilitat i ambició. Durant la primera temporada ‘Barçakids’ va tenir uns 15.000 beneficiaris entre la seva versió presencial i virtual (www.fcbkids.cat).