Foto de família de l’acte de cloenda del projecte ‘Joves Solidaris’

Foto de família de l’acte de cloenda del projecte ‘Joves Solidaris’. FOTO: V. SALGADO - FCB

Uns 800 joves de 40 entitats han participat avui en el festival de cloenda del projecte ‘Joves Solidaris’ de la Fundació del FC Barcelona, que s’ha celebrat a la platea del Camp Nou.

‘Joves Solidaris’ és un projecte que la Fundació del FCB ha engegat aquesta temporada i que es caracteritza pel foment dels valors de l’esport i la solidaritat entre més d’un miler de joves catalans, que han ideat, planificat i executat 40 projectes socials arreu de Catalunya. Els projectes es van portar a terme entre els mesos d’abril i juny i van arribar a més de 2.450 beneficiaris directes, 141 entitats beneficiàries i més de 9.000 beneficiaris indirectes.

L’acte ha estat un reconeixement als joves que, amb el seus projectes solidaris, han ajudat a un determinat col·lectiu de la seva comunitat. Els representants de les entitats participants han rebut un obsequi i s’ha pogut veure un recull de fotos de totes les iniciatives realitzades, així com un vídeo documental dels projectes. Finalment, hi ha hagut l’actuació musical d’un dels grups participants en el projecte, Escola Xarxa de Berga i Amalgama d’Olvan.

El president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, ha realitzat la cloenda de l’acte, al qual també han assistit el directiu i vicepresident de la Fundació, Ramon Pont, i el representants de les entitats col·laboradores del projecte, Antoni Arasanz, assessor de la Conselleria d’Ensenyament, Pere Guardiola, vicepresident de la Federació Catalana de Futbol, i Elisa Duran, directora general adjunta de la Obra Social La Caixa.

El president Bartomeu ha destacat l’èxit del programa ‘Joves Solidaris’ en el seu primer any de funcionament: “Els responsables estan molt satisfets dels resultats. Heu ajudat els altres i aquesta és la millor manera d’ajudar-vos a vosaltres mateixos. Heu actuat i això és la conseqüència de prendre decisions. Segur que us sentiu millor amb vosaltres mateixos ajudant els altres”. El president del FC Barcelona també ha agraït a les entitats col·laboradores en el projecte el seu suport “per fer coses bones pels joves catalans”.

L’esforç com a motor

‘Joves Solidaris’ és un projecte adreçat a nois i noies de 15 a 17 anys que pretén mostrar-los la importància de l’esforç com a motor d’avenç personal, col·lectiu i social.

El projecte té per objectiu que els joves triïn i duguin a terme un projecte solidari que, mitjançant l’acció col·lectiva, permeti donar respostes a les necessitats de la comunitat local de manera que, i com a resultat del procés, s’obtingui l’apoderament dels joves com a subjectes actius i el reconeixement d’aquests per part de la comunitat local.

Del projecte se’n beneficien també els col·lectius receptors de les accions engegades: la gent gran, els nouvinguts o els infants més vulnerables. Els projectes solidaris han consistit en recaptes d’aliments, rifes solidàries, activitats amb col·lectius vulnerables, tornejos de futbol, caminades solidàries, activitats artístiques i culturals i intercanvis intergeneracionals, entre d’altres.