Els esportistes d'Special Olympics durant la sessió esportiva de bàsquet.

Els esportistes d'Special Olympics durant la sessió. FOTO: G. PARGA / FCB

Foto de família amb tots els participants davant d'una lona amb els logos del projecte

Foto de família amb tots els participants. FOTO: G. PARGA / FCB

Aquest dimecres es va celebrar al pavelló esportiu del Col·legi Padre Damián un clínic de bàsquet impartit pels jugadors del Barça de bàsquet Àlex Abrines i Bostjan Nachbar, en el marc del projecte ‘One Team’ de transmissió de valors a través del bàsquet. Els beneficiaris d’aquesta activitat van ser una una quinzena d’esportistes de Special Olympics Catalunya-ACELL (Federació Catalana d’Esports per a Persones amb Discapacitat Intel∙lectual).

Abrines: “Ser ambaixador de ‘One Team’ em fa sentir molt content”

Els dos esportistes del FC Barcelona van coordinar una sessió formativa basada en jocs esportius al voltant del bàsquet en la qual els esportistes de Special Olympics van poder posar en pràctica les seves habilitats en aquesta disciplina.

Àlex Abrines, que a més és l’ambaixador del FC Barcelona al projecte ‘One Team’, va recordar durant la sessió que aquest càrrec honorífic de representació “és una responsabilitat que em fa sentir molt content”. El de Palma va reconèixer estar orgullós de “formar part d’aquesta iniciativa, ja que és molt important per als nois amb discapacitat tenir una motivació com és el fet que els jugadors del Barça de bàsquet passem una estona amb ells”.

En qualitat de representants institucionals van assistir al clínic Mohamed Chaib, patró de la Fundació FC Barcelona; Isabel Gutresa, directora del projecte ‘One Team’ de l’Eurolliga; Francesc Martínez de Foix, president de la Federació ACELL, i Joan Lluís Monteys, directiu de Special Olympics Catalunya.

Aquesta sessió esportiva s’emmarca en el projecte ‘One Team’ de l’Eurolliga que compta amb la col·laboració de la Fundació FC Barcelona i Special Olympics Catalunya-ACELL. Aquesta iniciativa creada per l’Eurolliga forma part del seu ventall d’activitats socials i pretén utilitzar la pràctica d’aquest esport per al foment de la integració social, especialment entre els joves.