Els tallers permeten als infants conéixer més i millor les fruites i les verdures. FOTO: Arxiu FCB

La campanya ‘Som el que mengem’ de la Fundació FC Barcelona també tindrà el seu espai en la 2a Festa Barça, que se cel·lebrarà del 31 de juliol al 2 d'agost a les instal·lacions del FC Barcelona. Aquest projecte de foment dels hàbits alimentaris saludables oferirà als més joves dos divertits tallers per donar-los a conèixer les fruites i les verdures i perquè descobreixin les virtuts de la dieta mediterrània.

D’on vénen les fruites?

L’espai ‘Aquests són els meus colors’ està pensat per als infants d’entre 4 i 7 anys i els ensenya la importància de menjar fruita variada. Els infants poden veure reproduccions encunyades d’arbres fruiters com el plataner, el pomer o el perer, entre d’altres, i se’ls convida a preparar unes broquetes de fruites amb les seves peces predilectes.

La piràmide alimentària

A la zona ‘Menja com un campió’, dedicada als menuts d’entre 7 i 10 anys, cal entrar en acció. A través de la piràmide alimentària se’ls explica la importància de consumir productes variats a l’esmorzar, d’entre els quals, els cereals, els làctics i les fruites. Per posar-ho en pràctica, han de llançar unes pilotes amb imatges d’aquests aliments a les boques dels Toons de Piqué i Puyol, reproduïts sobre una lona de grans dimensions.

Recorregut per Catalunya

Amb la presència de ‘Som el que mengem’ a la Festa Barça la Fundació dóna continuïtat a una campanya que ja ha dut aquests tallers a miler d’infants d’arreu de Catalunya en altres cites emblemàtiques com les Festes de la Mercè a Barcelona, les Festes de Sant Narcís a Girona i el Saló de la Infància.