Una representant de 'La Caixa' entrega les botes de Messi al guanyador.

Per tal de contribuir a pal·liar la crisi humanitària de la Banya d'Àfrica, l'Obra Social "la Caixa", en col·laboració amb les fundacions del FC Barcelona i del Reial Madrid, va engegar, el desembre passat, la campanya ‘Junts per Àfrica’ de captació de fons per alleujar el sofriment de les víctimes d'aquesta emergència.

La campanya va aconseguir reunir més de 154.000 euros que es distribuiran a parts iguals entre l’UNICEF, l’ACNUR i la FAO per a projectes en les zones afectades.

Implicació del primer equip

En el marc de la campanya, la Fundació FC Barcelona va cedir material exclusiu signat pels jugadors del primer equip per fer un sorteig entre els ciutadans que participessin fent donacions. Entre el material que es va cedir (pilotes, samarretes, guants, etc.), hi destaquen unes botes de Messi que han anat a parar a mans de Cipriano Moreno, de la localitat de San Fernando, a Cadis.

Les tasques humanitàries ja s’implementen

Aquest projecte, que enforteix l’entesa establerta entre la Fundació FC Barcelona i l’Obra Social “la Caixa”, arriba, doncs, al seu punt final, mentre ja s’estan implementant les accions humanitàries sobre el terreny fruit de la quantitat recaptada.

L’UNICEF destina els fons a lluitar contra la desnutrició greu que hi ha a Somàlia. Proporcionaran tractament a 1.285 nens d'entre 6 mesos i 5 anys. L’ACNUR destina l'aportació a 8.325 persones refugiades als camps de Dadaab a Kenya, víctimes de la sequera, la fam i el conflicte de Somàlia. I la FAO destina els fons a una zona de màxima emergència alimentària, a Kenya, per ajudar 27 famílies altament vulnerables (dones vídues i orfes) a aconseguir l'autosuficiència alimentària.