Imatge gràfica d'aquesta campanya impulsada per l'aecc.

El FC Barcelona, a través de la seva Fundació i amb la col·laboració del Barça Regal, s’uneix, un any més, a la campanya 'Suma’t a l’aecc, suma’t al rosa', organitzada per la junta provincial de Barcelona de ‘L’aecc Catalunya contra el Càncer’ amb motiu del Dia Internacional contra el Càncer de Mama, que tindrà lloc el 19 d’octubre. L’objectiu és oferir un altaveu a aquesta causa i difondre els missatges que aquesta entitat considera clau en referència amb aquesta malaltia.

El Palau Blaugrana com a espai de divulgació

El divendres 12 d’octubre, durant el partit d’Eurolliga que enfrontarà el Barça Regal contra el Brose Baskets a les 18.30 hores al Palau Blaugrana, es donarà informació sobre la campanya 'Suma’t a l’aecc, suma’t al rosa' a través de l’‘speaker’ del Palau i dels videomarcadors d’aquesta instal·lació.

A més, les Cheerleaders posaran en escena una coreografia especial per a l’ocasió i en la seva roba lluiran algun símbol de color rosa com a mostra de la seva implicació en la causa. A la llotja del Palau, hi haurà presents els màxims representants de l’aecc i es repartiran llacets solidaris de color rosa com a símbol de compromís amb el projecte.

Pel foment del diganòstic precoç

'Suma’t a l’aecc, suma’t al rosa' és el lema de la campanya contra el càncer de mama que té com a objectius fomentar el diagnòstic precoç de la malaltia a la població en general, proporcionar un missatge d’esperança, informar dels recursos psicosocials existents a l’aecc per a les dones afectades, i, aquest any en especial, retre homenatge a tots els que han contribuït a la millora de la prevenció.

Principals dades sobre el càncer de mama

• El càncer de mama és el tipus de càncer que té més incidència en l’àmbit internacional entre les dones (el 28,5%), seguit del colorectal (15,4%) (IARC, 2008).
  • A la Unió Europea, el càncer de mama és la neoplàsia maligna, més freqüent en les dones. La taxa de mortalitat mundial per càncer de mama s’ha incrementat 3,4 vegades en 50 anys.
  • En els darrers 5 anys la mortalitat ha anat decreixent un 2% cada any.
  • Segons el Ministeri de Sanitat, a l’Estat espanyol el 10% de les dones patirà un càncer de mama abans dels 75 anys. Una de cada 8 dones patirà un càncer de mama en els propers anys.
  • A Catalunya es van detectar 4.665 casos de càncer de mama l’any 2008 (PDO, 2008).
  • Cada dia es diagnostiquen 80 casos de càncer de mama a Catalunya.

Sobre l’aecc

L’aecc és una entitat social privada, sense afany de lucre i declarada d’utilitat pública. Té representació en més de 2.000 localitats, suma més de 15.000 voluntaris actius amb el propòsit de lluitar contra el càncer en totes les seves modalitats i té més de 147.000 socis.

Els objectius principals de l’aecc Catalunya contra el Càncer són: l’atenció psicosocial al malalt de càncer i la seva família; la prevenció del càncer i la promoció de la salut; el foment de la recerca oncològica; els programes de voluntariat, i la mobilització social i de recursos tot garantint la sostenibilitat econòmica de l’entitat.