D'esquerra a dreta, Mohammed Chaib, Ramon Garriga, Josep Maldonado, Lola Bou (patrons), Lilian Thuram, Antoni Tomas (patró) i Josep Cortada, director general de la Fundació FCB. FOTO: GERMÁN PARGA / FCB

L’exblaugrana Lilian Thuram ha presentat aquest dijous a la Sala París del FC Barcelona el seu llibre ‘Mis estrellas negras’ (Edita: Now Books), una reflexió sobre els seus herois personals amb l’objectiu “d’enriquir el coneixement i l’imaginari dels lectors”, segons indica la sinopsi de l’obra, “com la millor manera de lluitar contra el racisme i la intolerància”. En el llibre el francès reflexiona sobre les biografies d’una cinquantena de personatges de raça negra i recorda les seves contribucions a la història, la ciència, l’esport, la política i la cultura.

El racisme, una construcció intel·lectual

Han acompanyat a Thuram en aquesta presentació Ramon Garriga, patró de la Fundació FC Barcelona, i Marina Penalva, editora de Now Books. Garriga ha qualificat l’obra com una “deconstrucció del racisme” i l’ha considerada “compromesa i en benefici de tots”. Per la seva banda, Thuram ha recordat que el racisme “és una construcció política, econòmica i cultural” i que el futbol “ajuda a canviar la manera de veure els altres”. L’exinternacional francès ha confessat que espera que amb aquest llibre “es puguin canviar mentalitats”.

La Fundació FC Barcelona ha col∙laborat en la presentació d’aquesta obra fruit del conveni establert amb la Fundació Lilian Thuram, a través del qual ambdues entitats fomenten accions en favor de la lluita contra el racisme i la  discriminació. L’obra està prologada per l’escriptor i periodista uruguaià Eduardo Galeano, premiat fa dos anys per la Fundació amb el premi Vàzquez Montalbán, que qualifica l’obra de “gran contribució”.