El vídeo de Thiago i Alves, durant un moment del concert al Central Park. FOTO: FC BARCELONA

Aquest dissabte al Central Park de Nova York es va celebrar un concert molt especial, el Global Festival, una cita musical solidària organitzada per l’entitat Global Poverty Project amb l’objectiu d’ajudar a pal·liar la pobresa extrema al món. La Fundació FC Barcelona, juntament amb la Bill & Melinda Gates Foundation, com ja es va anunciar el mes d’agost passat, s’ha implicat activament en aquest projecte que va congregar 60.000 persones al parc més famós de la ciutat dels gratacels i que va comptar amb les actuacions, entre d’altres, de Neil Young, Foo Fighters, The Black Keys i K’naan.

Per mostrar el compromís del Barça en la lluita contra la pobresa extrema, durant els últims dos mesos s’ha ofert informació sobre aquest projecte a les xarxes socials del Club i, durant el concert d’aquest dissabte, es va emetre un vídeo protagonitzat per Thiago i Alves en què els dos jugadors van deixar palesa la voluntat del FC Barcelona d’aportar el seu gra de sorra per acabar tant amb la pobresa extrema com amb la pòlio.

Les entrades per a aquest concert no es podien comprar. Per accedir-hi, calia acreditar l’execució de diverses accions per acabar amb la pobresa extrema a través del web http://globalfestival.com/

Global Poverty Project, contra la pobresa extrema al món

Global Poverty Project és un moviment global creat el 2008 per afavorir el canvi en relació amb la pobresa extrema. El projecte crea campanyes i organitza accions de sensibilització referents a aquest tema, alhora que pretén animar i educar la societat per emprendre accions individuals efectives contra aquest problema.

Entre les moltes iniciatives que es duen a terme, han desenvolupat el projecte ‘1,4 bilions de Raons’ (nombre de persones que es calcula que viuen al món en extrema pobresa), una pionera presentació multimèdia que explica els factors que afavoreixen l’extrema pobresa i proposa accions per combatre-la. Aquest projecte, actualment, s’ha presentat ja a 100.000 persones arreu del món.

Global Poverty Project vol comunicar que la pobresa extrema és un problema urgent i que la comunitat global té la força per poder eradicar-la. Conscients que el canvi no és fàcil ni ràpid, Global Poverty Project creu que tothom té un paper important en aquest repte.