Els joves esportistes han après a fer de cuiners / FOTO: ÀLEX CAPARRÓS - FCB

L’autocar de la Fundació Alícia s’ha aturat aquest dijous al pàrquing de la Ciutat Esportiva Joan Gamper. El Bus Alícia és una unitat mòbil amb equipament didàctic adreçat a tots els públics. El seu objectiu és informar, educar i fer reflexionar de manera amena sobre el tema de l’alimentació saludable, adequada a les necessitats dels visitants. En aquest cas, els protagonistes han estat els joves esportistes de la Masia i els seus entrenadors i preparadors. En total, més de 100 persones han pujat aquest dijous a un autocar molt especial on els esperaven nutricionistes i cuiners.

L’activitat, emmarcada dins l’acord entre la Fundació FC Barcelona, la Fundació Alícia i la Fundació SHE, s’ha dividit en sis tallers, tots amb una part teòrica i una altra de pràctica. Els entrenadors del futbol base i les jugadores del Femení han participat en un taller de cuina ràpida i sana –“Tinc gana i no tinc temps!”–, en el qual han posat en pràctica receptes senzilles i ràpides. Els jugadors del Barça Regal B han après a preparar un bon esmorzar, tenint en compte la importància d’aquest àpat, i, finalment, els juvenils, cadets i infantils han conegut les diferents cultures alimentàries en el taller “Què menja el món?”. Aquests darrers han elaborat quatre receptes: una d’Amèrica, una d’Àsia, una d’Àfrica i una d’Europa.