En el Gran Recapte hi col·laboren també un ampli grup de voluntaris.

Del 30 de novembre a l’1 de desembre, per quart any consecutiu, els Bancs dels Aliments de Catalunya, juntament amb l’Obra Social ‘la Caixa’, organitzaran el Gran Recapte d’Aliments a Catalunya, una campanya de recollida de queviures amb l’objectiu de donar resposta a les urgències alimentàries de les persones més necessitades de casa nostra.

La Fundació FC Barcelona, conscient dels difícls moments que estan travessant moltes persones al nostre país, ofereix també el seu suport a la causa difonent aquest projecte a través dels canals de comunicació del FC Barcelona.

Els reptes que es proposa aquest projecte són:

Recollir 1.400.000 kg d’aliments nutritius de llarga durada, com ara llenties, conserves de peix, llaunes de tomàquet natural, llet i oli; sensibilitzar i mobilitzar la població de Catalunya sobre la realitat actual de pobresa al nostre país, i afavorir una col·laboració continuada amb el Bancs dels Aliments durant tot l’any.

La recollida es farà, d'una banda, a mercats i supermercats de les principals ciutats catalanes, i, de l'altra, mitjançant donacions ‘on-line’ al web www.bancdelsaliments.org.

Actualment es calcula que prop d’un milió i mig de persones viuen en situació de pobresa a Catalunya.