Els nens, ben atents a les explicacions. FOTO: ÀLEX CAPARRÓS

La Fundació FC Barcelona trasllada, enguany, al Festival de la Infància de Barcelona, la campanya 'Som el que mengem' amb l’objectiu d’introduir els infants i joves que visitin aquest recinte en els hàbits d’alimentació saludable. Des d'aquest dijous 27 de desembre i fins al proper 4 de gener la Fundació replicarà en aquest espai els tallers de la campanya que durant la temporada estan recorrent Catalunya i que ofereixen activitats ludicoformatives adaptades per a diferents franges d’edat.

La procedència de les fruites

Els visitants trobaran a l’espai de ‘Som el que mengem’ dos tallers i diverses activitats de lleure. El primer dels tallers s’anomena “Aquests són els meus colors”, i està pensat per als infants d’entre 4 i 7 anys. Aquesta activitat els ensenya la importància de menjar fruita variada i els infants poden veure reproduccions troquelades d’arbres fruiters com el plataner, el pomer o el perer, entre d’altres, i se’ls convida a preparar unes broquetes de fruites amb les seves peces predilectes.

La piràmide alimentària

El segon taller és “Menja com un campió”, dedicat als menuts d’entre 7 i 10 anys. A través de la piràmide alimentària se’ls explica la importància de consumir alguns productes bàsics, entre ells els cereals o els iogurts. I per posar-ho en pràctica, han de xutar unes pilotes amb imatges d’aquests aliments a les boques dels Toons de Messi, Piqué i Puyol, reproduïts sobre una lona de grans dimensions.

Foto amb rèpliques dels jugadors

Després de participar en aquestes activitats, els visitants també podran fotografiar-se amb una rèplica troquelada dels jugadors del primer equip i amb reproduccions d’alguns dels últims títols aconseguits.

L'estand està situat al pavelló número 1 (plaça de l'Univers) del recinte firal de Montjuïc. L'horari d'obertura és d'11 a 20 hores, ininterrompudament, del 27 de desembre al 4 de gener.