Foto de família amb tots els premiats. FOTO: GERMÁN PARGA /FCB

El grup Macedònia ha ofert una actuació durant l'entrega de premis . FOTO: GERMÁN PARGA / FCB

Aquest dijous s’han entregat els premis del concurs ‘Reporters amb valors’ impulsat en el marc del projecte ‘Barçakids’ de transmissió de valors que la Fundació FC Barcelona aplica des d’aquest curs a les escoles.

L’acte, celebrat a l’Auditori 1899, ha estat presidit pel president Sandro Rosell, que ha estat l’encarregat de lliurar els guardons als infants. L’han acompanyat Ramon Pont, vicepresident primer de la Fundació FC Barcelona; Antoni Arasanz, assessor de la Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat i Elisa Durán, directora general adjunta de l’Obra Social ‘La Caixa’.

Èxit de convocatòria al concurs

La participació en aquesta iniciativa ha estat tot un èxit, ja que la Fundació ha rebut uns 150 treballs dels quals se n’han premiat dotze, tres de la categoria de famílies i nou de la categoria d’escoles. Entre d’altres, s’han guardonat treballs procedents de Barcelona, Vilassar de Mar, Berga, Montgai, Amposta i Palamós. Els premis han consistit en entrades per a veure un partit del Barça i per a la Camp Nou Experience, tauletes tàctils, lots de material educatiu, entre molts d’altres.

El concurs convidava els infants d’entre 6 i 12 anys a fer una reflexió sobre els valors de ‘Barçakids’ des d’una òptica periodística. Els participants de la categoria de famílies han hagut de presentar un vídeo on es veuen reflectits amb originalitat alguns d’aquests valors, mentre que els participants de la categoria d’escoles han hagut de crear una revista digital, redactar-ne els textos, així com produir-ne les fotografies i pensar en la seva compaginació i disseny. Tots els treballs s’han hagut de penjar al web del projecte ‘Barçakids’ (www.fcbkids.cat), una plataforma on els participants també han trobat eines i consells per elaborar les seves propostes.

Aviat, inici de les inscripcions per al curs 2013/14 de ‘Barçakids’

La festa d’entrega dels premis, que s’ha iniciat a les 12 hores, ha comptat amb un tres-cents infants procedents de tot Catalunya, acompanyats dels seus mestres i les seves famílies. La música tampoc no ha faltat en aquest lliurament de guardons, ja que el grup Macedònia ha ofert un concert en exclusiva per als més menuts que han gaudit de valent de les cançons d’aquesta formació infantil.

La Fundació FC Barcelona ha encetat amb aquest acte la recta final del curs 2012/13 de ‘Barçakids’. El projecte, que ha estat molt ben rebut tant per la comunitat educativa com pels infants, tancarà temporada aquest mes de juny havent arribat a uns 15.000 beneficiaris de tot Catalunya. Properament, s’obrirà el procés d’inscripcions per al curs 2013/14 sobre el qual les escoles hauran d’informar-se a través del web oficial del projecte www.fcbkids.cat.