Rosell, abans d'entrar a l'edifici de les Nacions Unides, aquest dijous. FOTO: FC BARCELONA

Sandro Rosell ha participat aquest migdia, hora de Nova York, en la sessió ‘El nostre compromís amb la propera generació: el llegat d’un món sense pòlio’. Es tracta d’una reunió, en el marc de l’Assemblea General de les Nacions Unides, en la qual han participat alts mandataris d’arreu del món i entitats privades que col·laboren en la lluita contra la poliomielitis. Com a club implicat en la causa, Sandro Rosell ha estat convidat per la Bill & Melinda Gates Foundation a participar en aquesta cita en representació de la Fundació FC Barcelona.

Rosell: “Aportem l’actitud dels nostres jugadors”

L’objectiu d’aquesta sessió, que ha comptat amb diversos parlaments, ha estat unir esforços entre totes les parts implicades i fixar el full de ruta per a l’eradicació de la poliomielitis al món. Rosell ha tingut l’oportunitat de liderar un dels parlaments i ha aprofitat aquesta ocasió per donar a conèixer la sensibilitat que té en aquesta causa el FC Barcelona, a través de la seva Fundació.

"Mostrem el nostre absolut suport per a l'eradicació de la pòlio. Els nostres jugadors, a través del futbol, viuen d'acord amb els seus valors i mostren, amb el seu exemple, com s'ha de saber guanyar i perdre i que cal respectar les normes i els rivals. Nosaltres aportem aquesta actitud a la lluita contra aquesta malaltia", ha explicat Rosell, que també ha afegit: "El FC Barcelona és un Club de Catalunya on la democràcia, la pau i la convivència conformen la base de la nostra identitat". A més, ha puntualitzat que l’aliança entre la Fundació FC Barcelona i la Bill & Melinda Gates Foundation comptarà, a partir d’ara, amb el suport i la contribució de la companyia Etisalat, ‘partner’ del Club.

Gates: "Cal actuar amb rapidesa contra la pòlio"

En aquesta reunió, on han participant representants governamentals del Canadà, el Japó, Nigèria i el Pakistan, Bill Gates ha recordat que “amb l’ajuda de tots, acabar amb la pòlio és possible, però hem d’actuar amb rapidesa”. Per la seva banda, Ban Ki-moon, secretari general de les Nacions Unides, ha sigut rotund pel que fa al seu posicionament respecte a aquesta malaltia de cara al futur immediat. “Es tracta d’un moment decisiu en termes de salut i justícia. Tots els infants tenen el dret de començar la vida amb la mateixa protecció contra aquesta malaltia. Per aquest motiu considero que acabar amb la pòlio és una prioritat en el meu segon mandat com a secretari general”, ha assegurat.

Sobre la pòlio, al món

La poliomielitis afecta sobretot els menors de 5 anys. És una malaltia que es pot prevenir i quan s'administra la vacuna antipoliomielítica pot conferir una protecció de per vida. El 2012, la poliomielitis continua sent endèmica només en tres països, en comparació amb els 125 països endèmics que hi havia el 1988. Aquests tres països són l'Afganistan, Nigèria i el Pakistan. Avui tenim una oportunitat sense precedents per canviar la història i acabar amb la poliomielitis per sempre.