Sandro Rosell, Bill Gates i Ramon Pont en una sala de l'hotel Four Seasons de Nova York. FOTO: FC BARCELONA

Aquest dimecres Sandro Rosell i Bill Gates van mantenir una reunió privada a Nova York amb l'objectiu de fer una valoració del primer any de treball conjunt entre la Fundació FC Barcelona i la Bill & Melinda Gates Foundation i delimitar els objectius de futur d'aquesta aliança, enfocada, principalment, a la millora de les vides dels nens i nenes més vulnerables del món.

Ambdues fundacions van signar un acord de col·laboració el juliol del 2011 amb l'eslògan 'More Than a Goal. End Polio' amb l'objectiu de fomentar la sensibilització sobre la poliomielitis, una malaltia eliminada, en l'actualitat, en un 99%.

Rosell, el treball conjunt “un repte i un honor”

Després de la trobada Sandro Rosell ha assegurat que “durant aquest primer any d’aliança hem fet arribar a molta gent el missatge que la pòlio és una malaltia que està a punt de ser eradicada i que val la pena sumar esforços per fer-la desaparèixer. Per a un club esportiu com el Barça és tot un repte contribuir a aquesta causa i un honor fer-ho de la mà de la Bill & Melinda Gates Foundation”.

La poliomielitis afecta sobretot els menors de 5 anys. És una malaltia que es pot prevenir i quan s'administra la vacuna antipoliomielítica pot conferir una protecció de per vida. El 2012, la poliomielitis continua sent endèmica només en tres països, en comparació amb els 125 països endèmics que havia el 1988. Aquests tres països són l'Afganistan, Nigèria i el Pakistan. Avui en dia tenim una oportunitat sense precedents per canviar la història i acabar amb la poliomielitis per sempre.

Sessió a les Nacions Unides i presents al Global Festival

Sandro Rosell participarà també aquest dijous dia 27 de setembre en una sessió sobre la pòlio programada en el marc de l'Assemblea General de l'ONU, que serà liderada pel secretari general, Ban Ki-Moon, que ha reconegut que l'eliminació de la poliomielitis és una de les seves cinc prioritats de salut global durant els propers cinc anys. L'esdeveniment també comptarà amb la presència de Bill Gates i de representants governamentals de països com Nigèria, el Pakistan o el Japó, entre d’altres.

Així mateix, el FC Barcelona estarà present, a través d'uns vídeos protagonitzats pels jugadors del FC Barcelona Thiago i Alves, al Global Festival, un concert que tindrà lloc el proper dissabte 29 de setembre al Central Park de Nova York i que compta amb la col·laboració de la Bill & Melinda Gates Foundation. Aquest esdeveniment, organitzat per l'entitat Global Poverty Project, pretén sensibilitzar la societat sobre la pobresa extrema al món i la importància d'eliminar la poliomielitis.