Sandro Rosell, Anthony Lake i Ramon Pont a la seu de l'Unicef a Nova York: FOTO: FC BARCELONA

El president del FC Barcelona, Sandro Rosell, i el director executiu de l’Unicef, Anthony Lake, han mantingut aquest matí, hora de Nova York, una reunió a la seu de l’Unicef per parlar sobre l’aliança que recentment han renovat ambdues entitats, enfortint el seu compromís de millorar la vida de milions de nens i nenes a través de l’esport i l’educació.

Aquesta és la primera vegada que Anthony Lake i Sandro Rosell es reuneixen, oportunitat que tots dos han aprofitat per celebrar aquesta aliança pionera. “Des del FC Barcelona ens sentim molt orgullosos de la nostra feina amb l’Unicef”, ha destacat el president del FC Barcelona després de la reunió. “Aquesta aliança permet portar el poder unificador i educatiu de l’esport a les zones del planeta que més ho necessiten. El futbol, i l’esport en general, són per a nosaltres eines molt valuoses que ens ajuden a fomentar el desenvolupament de la infància i a construir una societat més justa”, ha explicat.

Per la seva banda, Anthony Lake ha afirmat que “el FC Barcelona és un model de com ser gran dintre i fora del terreny de joc”. “Es tracta d’una aliança meravellosa que arriba a la vida de molts infants de manera directa i indirecta”, ha afegit.

El treball conjunt més recent

El director executiu de l’Unicef va visitar el Camp Nou al mes de maig passat, coincidint amb un esdeveniment que va reunir 75 escolars, el vicepresident de la Fundació FC Barcelona, Ramon Pont, i Marc Bartra, jugador del FC Barcelona, per parlar sobre la importància de l’esport a la vida dels nens i de les nenes.

A l’agost del 2011, tots dos aliats van organitzar a Dallas una trobada entre un grup de nens i nenes i els jugadors del FC Barcelona David Villa i Thiago Alcántara, que van respondre a les preguntes dels petits sobre els valors de l’esport, el futbol i també sobre l’aliança amb l’Unicef.

El FC Barcelona contribueix amb 1,5 milions d’euros a l’any per donar suport a milions de nens i nenes a través de la feina de l’Unicef a 16.000 escoles de quatre països: el Brasil, la Xina, Ghana i Sud-àfrica. A través d’aquests programes es preveu la formació de més de 5.000 professors i entrenadors i la posada en marxa d’activitats esportives als programes escolars com a part de les Escoles Amigues de la Infància. A més, es distribuirà material esportiu a les escoles i es faran millores d’infraestructures per a l’educació física i per als programes de joc i esport.