Els representants d'Olympafrica a l'entrada de les oficines del FCB. FOTO: ÀLEX CAPARRÓS / FCB

L’acord signat recentment entre la Fundació FC Barcelona i el Comitè Olímpic Internacional (COI) comença a fer les seves primeres passes. Durant aquest cap de setmana s’ha celebrat a les instal·lacions del Camp Nou el primer seminari de formació d’educadors de l’Olympafrica FutbolNet Cup, el torneig basat en la metodologia ‘FutbolNet’ que, fruit d’aquesta entesa, recorrerà el continent africà durant els propers mesos.

Amb representants d’Olympafrica Foundation

Durant tres jornades amb una intensiva agenda, la Fundació FC Barcelona ha ofert formació teòrica i pràctica a diversos representants de l’Olympafrica Foundation de les delegacions del Senegal, Zimbawe, Lesotho i Costa d’Ivori per tal que coneguin els detalls de la metodologia ‘FutbolNet’ a través de la qual s’usa el futbol com a eina de transmissió de valors als infants i joves.

Sessions pràctiques a Banyoles i Barcelona

En aquestes sessions s’ha treballat especialment quines han de ser les aptituds i els comportaments dels monitors de ‘FutbolNet’ i com es pot construir un entorn propici per treballar aquesta metodologia pedagògica. Com a complement de la formació, en el terreny pràctic, els representants d’Olympafrica han visitat una sessió de FutbolNet a Banyoles i han tingut l’oportunitat de dirigir-ne una a Barcelona.

Durant els propers dies se celebrarà un segon seminari a Bujumbura, Burundi, on hi participaran els educadors dels 23 països africans on s’aplicarà l’Olympafrica FutbolNet Cup. Aquest projecte d’ampli abast arribarà durant els propers mesos a 78.000 joves de tot l’Àfrica.