Carlos Barnils / FOTO: Pep Morata - MD

Carlos Barnils, patró de la Fundació del FC Barcelona des dels seus orígens, l’any 1994, ha mort a l’edat de 80 anys. Soci 396 del Club i també senador, Carlos Barnils va ser l’editor de les revistes ‘Barça’ i ‘R.B.’.

Els que coneixen Carlos Barnils (20 de juliol del 1932) diuen que és la persona que més en sap, del FC Barcelona. Fa 70 anys que és soci, però sobretot ha estat un testimoni directe del que ha succeït al Club durant unes dècades vitals. Es va fer càrrec de la revista ‘Barça’ el 1961 i va fundar la revista barcelonista ‘R.B.’, de la qual va ser l’editor des del primer número, el 7 d’abril del 1965, fins que va desaparèixer la publicació, el 24 de juny del 1981. El seu fill, Josep Maria Barnils, és l’actual responsable de les penyes estrangeres del Club.

Últimes reflexions a la 'REVISTA BARÇA'

Carlos Barnils va ser l’últim protagonista de la secció ‘Parlem amb...’ de la REVISTA BARÇA d’aquest mes de desembre. En aquestes reflexions, Barnils explica la gènesi de la revista ‘Barça’ i posteriorment ‘R.B.’, referències editorials imprescindibles per saber com bategava el Club durant els anys seixanta.

Assessor de presidents, amic de directius i de jugadors, company i confident de periodistes, en aquesta entrevista explicava que en moltes ocasions havia rebutjat la possibilitat de ser directiu del FC Barcelona: “Jo lluitava per no anar a la Llotja. Jo neixo en el món del Barcelona amb una revista al costat, cosa que em permet conèixer el Club per dins, conèixer els futbolistes; jo ja ho tenia sense ser directiu. Aquesta mena de curiositat ja la tenia satisfeta, i preferia seguir observant des de fora. Evarist Murtra potser hauria estat l’únic que m’hauria convençut per ser directiu, perquè veiem el Barcelona de manera molt similar. Aleshores ser directiu era fàcil, no havies d’avalar”.

En canvi, ha estat l’únic patró de la Fundació que ha estat en aquest òrgan des del seu origen, l’any 1994: “És molt diferent. A la Fundació fas una tasca més solidària, més per la gent. No té res a veure la Fundació de quan va començar, per allò dels impostos, al que és ara, que té una funció social.”

L'enterrament, diumenge

Les despulles de Carlos Barnils es dipositaran aquest dissabte al tanatori de Sant Gervasi (Capella número 7) a partir de les 15.00h, i la cerimònia fúnebre es celebrarà diumenge 23 de desembre a les 13.00h al mateix recinte.

El creador de la Copa de Tots

Carlos Barnils va ser el pare de la Copa de Tots, un dels trofeus més emblemàtics que es pot trobar al Museu. És una copa feta amb el metall de tots els trofeus acumulats durant molts anys que s’havien convertit en ferralla arran del bombardeig que va patir la seu social durant la Guerra Civil. Barnils va encarregar aquesta copa gegantina (d’1,63 metres d’alçària i 300 quilos), dissenyada per Òscar Zabala i l’artista Joan Mataró.

El trofeu té forma de pilota de futbol que sosté el Club, amb totes les seccions, i una corona de llorer que representa la victòria. La copa, que li va costar 400.000 pessetes de l’època, va ser donada a l’Entitat el juny del 1963.